Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Beställningssortimentet nov 2018

NoSense

Medlem
Noterade att det inte är helt enkelt att få överblick på vad som släpps i beställningssortimentet, då det inte listas på något enkelt och överskådligt sätt som tex småpartierna.

Men efter kontakt med Systembolagets duktiga och trevliga kundtjänst, så visade det sig att det kommer att släppas en hel del godbitar den 5/11 (2018), särskilt ett par (eller två par) Barbaresco och några Barolo från en mina favoritproducenter La Spinetta. Bara ett tips i all välmening :)

Man kan tydligen gå in på Systembolagets sida, välja produkt och sen lista efter säljstart ifall man vill se nyheterna.
 

chambertin

Medlem
Vad tusan är Barolo Teodoro? Har ngn testat det?
Inte testat men Teodoro är ett enklare vingårdsläge i Serralunga d'Alba.
Producenten har jag inte hört talas om heller vilket i och för sig inte behöver vara ngt negativt.
http://www.saviglianopiergiorgio.com/barolo2.html
https://vinous.com/statics/barolo_map
upload_2018-10-29_17-4-17.png
 

JonasBo

Medlem

Daniel A

Administratör
Jag litar inte på producenter med fula hemsidor ;)

(inte sant. flera grymma producenter har ju inga, Accomasso, Roddolo Flavio)
Bästa kvalitetstecknet som finns är ju en rövigt ful webbsida, gärna från sent 90-tal med en "under construction"-vägarbetargubbeGIF på de flesta länkar. Släng på en @yahoo.com- eller @hotmail.com-adress så är det absolut en superproducent!
 

gece

Man vänjer sig.
Bästa kvalitetstecknet som finns är ju en rövigt ful webbsida, gärna från sent 90-tal med en "under construction"-vägarbetargubbeGIF på de flesta länkar. Släng på en @yahoo.com- eller @hotmail.com-adress så är det absolut en superproducent!
Och förstasidan är tyngd av en stor, icke-fungerande Flash-film, och om något är översatt till engelska, är det taffligt och ofullständigt gjort. Bonuspoäng utdelas även för en "vår filosofi"-sida som pyr av en diffus, undertryckt vrede som främst tar form av VERSALISERING... och understundom utropstecken efter ellipser...!
 

schwrimpf

Medlem
Noterade att det inte är helt enkelt att få överblick på vad som släpps i beställningssortimentet, då det inte listas på något enkelt och överskådligt sätt som tex småpartierna.

Snubblade för en tid sedan över appen "Alkofynd" på App store för iPhone. Den listar både dagligen inkomna nyheter i hela sortimentet och prisnedsatta produkter. Ingen direkt finess eller funktionalitet i appen men den ger väldigt enkelt en överblick över vad som är på väg in. Nu till exempel finns nyheter inkomna i systemet 29/12. Sen behöver man ändå gå in på systembolagets webb för att se försäljningsstart och de länkar tyvärr inte från appen.
https://itunes.apple.com/se/app/alkofynd/id1432385905?mt=8
 

Attachments

  • Image-1.jpg
    Image-1.jpg
    27 KB · Visningar: 240
  • Image-1 (1).jpg
    Image-1 (1).jpg
    37,5 KB · Visningar: 221
  • Image-1 (2).jpg
    Image-1 (2).jpg
    29,9 KB · Visningar: 233

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Snubblade för en tid sedan över appen "Alkofynd" på App store för iPhone. Den listar både dagligen inkomna nyheter i hela sortimentet och prisnedsatta produkter. Ingen direkt finess eller funktionalitet i appen men den ger väldigt enkelt en överblick över vad som är på väg in. Nu till exempel finns nyheter inkomna i systemet 29/12. Sen behöver man ändå gå in på systembolagets webb för att se försäljningsstart och de länkar tyvärr inte från appen.
https://itunes.apple.com/se/app/alkofynd/id1432385905?mt=8

Undra om den där appen är helt laglig.. Jag har tänkt tanken att göra en liknande själv, men alltid blivit avskräckt av systembolagets information gällande varför de har öppna APIer. Det står något i stil med ”Materialet här får inte spridas och vara till ekonomisk fördel för tredje part”. Har jag i alla fall för mig..

6A79E698-D417-4EF7-A336-16022749AD23.png
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Undra om den där appen är helt laglig.. Jag har tänkt tanken att göra en liknande själv, men alltid blivit avskräckt av systembolagets information gällande varför de har öppna APIer. Det står något i stil med ”Materialet här får inte spridas och vara till ekonomisk fördel för tredje part”. Har jag i alla fall för mig..
Jag känner inte till att det finns någon sådan mening i "avtalet". På deras site står det klart och tydligt att både privatpersoner och företag får nyttja deras API'er så länge det framgår att det inte är SB som står bakom siten/appen etc. Det gäller även att man inte uppmanar till alkoholkonsumtion.
 

Magikern

Medlem
Snubblade för en tid sedan över appen "Alkofynd" på App store för iPhone. Den listar både dagligen inkomna nyheter i hela sortimentet och prisnedsatta produkter. Ingen direkt finess eller funktionalitet i appen men den ger väldigt enkelt en överblick över vad som är på väg in. Nu till exempel finns nyheter inkomna i systemet 29/12. Sen behöver man ändå gå in på systembolagets webb för att se försäljningsstart och de länkar tyvärr inte från appen.
https://itunes.apple.com/se/app/alkofynd/id1432385905?mt=8

Har länge förundrats över prissänkningar på systemet.

Minns att jag funderade på att köpa whiskey till celebra besök när jag såg att Macallan Rare Cask prissänkts till under 2 papp men när de höjde upp den till 2400 en dag senare lade jag min plan på is.

Märkligt med dessa sänkningar och höjningar i beställningssortimentet. Jag har dock inte sett något liknade på äldre kvalitetsviner men det kanske andra har?
 
Toppen