Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bildfunktion

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Bildfunktion

man länkar väl till bilden från en websida via knappen under kursiv text.

Pw4Xk7H.gif


kanske inte bästa bilden men va den första ja hitta...
 
Trådskapare
M

Mansverk

Medlem
SV: Bildfunktion

Tack! Har dock inte lyckats få till det, ska väl stå någon "path" (eller vad det nu heter) mellan de img som kommer fram när jag trycker på knappen för infoga bild. Jag har bilder i bibliotek i datorn.
Gillar bilden, min tolkning - han till höger, låt oss kalla honom Skumpagne svarar på en fråga och han till vänster - låt oss kalla honom Mansverk - kommer med nya imbecilla frågor.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Bildfunktion

Haha. Nämen för privata bilder måste du lägga upp dom på en server tex imgur.com och sen kopiera in länken till fotot mellan img kolumnerna.
 
SV: Bildfunktion

Skumpagne skrev:
Haha. Nämen för privata bilder måste du lägga upp dom på en server tex imgur.com och sen kopiera in länken till fotot mellan img kolumnerna.

Vi kommer lösa detta i nästa version av finewines.se. Just nu måste ni ladda upp bilden på en extern sida, jag brunkar använda www.forumbilder.se
 

Per Stade

Lege artis
SV: Bildfunktion

Måste bara prova bildfunktionen. Har haft problem med den
site där jag brukade lägga upp bilder.
Fick "a baker's dozen" (14) Crassostrea gigas i förra veckan.
Och de var verkligen gigantiska. Lätt att förstå att de kallas
japanska jätteostron i Sverige. Jämför med citronen!
Är helvetiskt jobbiga att öppna.
Sköljdes ner med Guinnes.




 
Trådskapare
M

Mansverk

Medlem
SV: Bildfunktion

Per Stade skrev:
Sköljdes ner med Guinnes.

Sköljdes ned med Guiness?! funkar det bra ihop? Sedan några missöden m ostron på NZ o i Normandie så äter jag visserligen inte ostron men blir ändå nyfiken.

Och tack för råd om bilder!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
SV: Bildfunktion

Funkar även bra att länka bilder som man lagt upp på Facebook eller G+ om man föredrar det. (Förmodligen även instagram, har aldrig provat)

Klicka upp bilden på din FB, högerklicka och välj "copy link address" och klistra in länken här på forumet mellan img-taggarna.
 
SV: Bildfunktion

En annan bra funktion är möjligheten att ändra storlek på bilderna. Om man lägger in width=storlek så kan man anpassa bildstorlek. För de som läser är det bara att klicka på bilden så får den orginalstorlek. Lagt in samma bild med olika storlekar nedan. (i-g ska naturligtvis vara img)

549848_608984382449477_1553067502_n.png

[i-g width=200]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/549848_608984382449477_1553067502_n.png[/i-g]


549848_608984382449477_1553067502_n.png

[i-g]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/549848_608984382449477_1553067502_n.png[/i-g]
 
Toppen