Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Billecart-Salmon Grande Cuvée 1998

1998 blir ju som tidigare diskuterat tyvärr den sista årgången av detta fantastiska vin. Jag har haft lite kontakt med Primewine och den kommer inte att lanserar i Sverige. För de av er (som undertecknad) vilka tycker att detta kanske är Billecarts bästa vin så gäller det därför att jaga utomlands.

Tänkte lägga upp det som en blänkare så ingen sitter och väntar på en lansering på Systembolaget

PS. Inte bara innehållet är lysande utan även förpackningen

Billecart-Salmon_La_Grande_Cuv%C3%A9e_1998__21273_zoom.png
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Billecart-Salmon Grande Cuvée 1998

Brukar man kunna hitta GC under 100€-lappen?
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Billecart-Salmon Grande Cuvée 1998

Anders Landström skrev:
Isåfall är det bara att klippa till.
Har sätt yngre årgångar runt 110-130€. Men du är ju facit själv, därför jag fråga;)
 
Trådskapare
A
SV: Billecart-Salmon Grande Cuvée 1998

€110 är ett bra pris för en Billecart-Salmon Grande Cuvée. De flesta ligger snarare runt €140-150 så hittar du en för €110 eller än bättre , som du skrev, under €100, låt mig veta. Kan vara intressant. Och den yngsta (samt sista) GC som släpps är 1998.
 
Toppen