Black Friday 2017

Diskussion i 'Vin' startad av Tomas Lindblom, 20 november 2017.

1. Tomas Lindblom

Tomas Lindblom fd Deppodi Moderator

Hej alla glada!

Jag har inget konkret tips som trådstartare, men jag har ett önskemål om att alla deals och tips som kan leda till en härlig överkonsumtion av allt vad som gäller vin och tillbehör är, bör samlas på ett och samma ställe.

Så om ni hör något, skriv era tips här!

Skrutt gillar detta.
  2. Tomas Lindblom

https://www.amara.com/special/black-friday/sort/popularity

Jag har ingen koll på vad amara är för hemsida, har aldrig handlat där.
    Såg att de var återförsäljare av Zalto-glas, men inga Zalto var på black fridsy tyvärr.
    Kanske att någon hittar något intressant ändå? Kändes svårt att avgöra kvalitén när de flesta produkterna verkade vara deras eget märke.

MagnusH70 och Skrutt gillar detta.
  3. Tomas Lindblom

MagnusH70, Skrutt, Omar Khayyam och 5 andra gillar detta.
  4. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

"Det bästa med att prata med sig själv är att man alltid har någon att prata med!"

– Gammalt djungelordspråk

Omar Khayyam, MartinE, Göran och 2 andra gillar detta.
  5. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

Ryktet säger att www.systembolaget.se laddar upp för jädrans bra erbjudanden på nätet! De kommer en gång för alla att bevisa att avsaknaden av privat vinstintresse direkt omsätts i oslagbara priser för konsumenten! ;););)

Skrutt, Ekdahl, Trydebull och 4 andra gillar detta.
  6. Silex

Silex Medlem

Halva priset på påsar och presentförpackningar!? :D

Skrutt, vinosofi, Tomas Lindblom och 2 andra gillar detta.
  7. gece

gece Man vänjer sig.

Och ett stort urval av alkoholfritt!

vintomas gillar detta.
  8. Old Land

Old Land Kvalitet hela vägen hem till dörren Leverantör

PRESSRELEASE FRÅN SB
    Black Friday hela året om du köper dubbelmagnum i plastpåse!

MartinE, KockJohan, Daniel A och 7 andra gillar detta.
  9. Tomas Lindblom

10. jeps

jeps Medlem

Kökets Favoriter kör bra deal (20%) på massor av glas, däribland Riedel. I kombination med rabattkoden BLACK (ytterligare 20%) så blir det riktigt billigt!

11. Tomas Lindblom

Vågar man handla från Solobarolo igen? Nästan värt det..

IMG_2041.PNG

12. rs14

rs14 Medlem

Min mejlbox svämmar över av massa Black Friday-erbjudande. Vilken hysteri det har blivit!

Är lite sugen på att beställa lite rött från Spanien och Decantalo kör ju halva priset på frakten om man handlar för över 500€ och nu också 50€ rabatt iom Black Friday. De viner jag är lite intresserad av är Roda 1 2010, Aalto 2015 och Finca Valpiedra 2010. Beställer man sex av varje så kommer man ner lite till per flaska. Roda hamnar på ca 380 (499 kr på SB men är nu slutsåld), Finca Valpiedra ca 170 kr (199 kr) och Aalto landar på ca 295 (359 kr). Totalt 516€ + 20€ Frakt - 50€ BF-rabatt = 486 €. Hade kanske inte tänkt köpa tre lådor av varje. Kanske finns någon här som vill sambeställa alt dela? Detta är bara ett exempel, finns ju massa annat också att välja på.

Tomas Lindblom gillar detta.
  13. Sundbom

Sundbom Medlem

Är du sugen på spanskt så har Lavinia.es 20 % på allt. Skickar till Sverige. Vet inte kostnad dock.

rs14 gillar detta.
  14. rs14

rs14 Medlem

Ska kolla upp och jämföra lite. Tack för tips!

15. Silenos

Silenos Medlem

Grandsbourgognes kör 10%. Som vanligt från dem så är grundpriserna varierande; en del bra, annat normalt, vissa saker smälldyrt.

16. jrick

jrick Medlem

Har upptäckt att de fular sig lite också genom att helt ta bort viner från siten under reaperioder. Till exempel Sylvain Pataille finns det bara ett vin av nu trots att nya årgången släpptes bara för några dagar sedan, är nog tillbaka på måndag.

Tomas Lindblom gillar detta.
  17. Silenos

Silenos Medlem

Ja du, det gjorde de visst. T.ex. Berthaut-Gerbet är helt plötsligt borta ur sortimentet ser jag nu. Lite sjaskigt beteende kan tyckas. Istället för 10% sur tout le site, så hade de ju kunnat ha en rea-avdelning, men det låter väl inte lika klatchigt... Jaja, hade jag varit i vinköpartagen så hade jag säkert hittat en hel del ändå.

Tomas Lindblom och jrick gillar detta.

Dela sidan