Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Blindprovningstävling på Barsac i Göteborg den 12e februari kl 18.30

Barsac Wine Bar

Leverantör
Vågar du sätta dina vinkunskaper på prov? Eller bara ha en rolig kväll?

Alla är välkomna på en lättsam liten blindprovning. För att göra det lite mer intressant så gör vi det i en tävlingsform där man kan tävla individuellt eller i par. Pris till segraren är ett presentkort på 1500kr på Barsac!

Tävlingen är uppdelad i två etapper med först 5 vita viner och sen 5 röda viner. Laget skall identifiera 3 saker per vin. Land, region och druva. Alltså finns det 30 poäng att hämta.

Efter själva tävlingen kommer vi servera en rejäl maträtt med gott vin till!
Välkomna!

Datum: Måndag 12 Februari kl 18.30
Anmälan på Barsac eller på mail info@barsac.nu
Kostnad: 650kr per person
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hm, jag inser nu att det är måndagen efter sjöslaget i Kalmar som tävlingen inträffar. Frun är inte på, frågan är vem man skulle kunna tävla med i så fall? Det är ju en jäkligt kul grej som man inte gärna vill missa, men samtidigt är jag livrädd för att förlora! :nagelbitare:
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Hm, jag inser nu att det är måndagen efter sjöslaget i Kalmar som tävlingen inträffar. Frun är inte på, frågan är vem man skulle kunna tävla med i så fall? Det är ju en jäkligt kul grej som man inte gärna vill missa, men samtidigt är jag livrädd för att förlora! :nagelbitare:
Snacka om träningsläger innan :D
 

Mattias Schyberg

Administratör
Tävlingsvinerna var enligt följande:

image.jpeg
image.jpeg


De 1500 kr som var prissumman spenderades givetvis på vin som vi (jag och frugan) drack ihop med motståndarna.

image.jpeg


Segerns sötma var stor, men det var de röda vinerna som räddade oss. Måste dricka mer vitt! :)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator

Mattias Schyberg

Administratör
Kände mig extra nöjd med vår insats när jag i söndags såg vem som blev Sveriges bästa sommelier och som blev trea i denna tävling. Bättre motstånd på pappret än jag visste med facit i hand således.

Nåväl, en stor tumme upp till att titeln för första gången hamnade på västkusten och hos den ambitiösa Emma Ziemann som tog fram sitt bästa när det var mer än 1500 spänn som stod på spel. Tävlingen baseras inte enbart på blindprovning visserligen, men jag känner mig nöjd med skalpen oavsett. :)
 

ChristianB

DipWSET
Kände mig extra nöjd med vår insats när jag i söndags såg vem som blev Sveriges bästa sommelier och som blev trea i denna tävling. Bättre motstånd på pappret än jag visste med facit i hand således.

Nåväl, en stor tumme upp till att titeln för första gången hamnade på västkusten och hos den ambitiösa Emma Ziemann som tog fram sitt bästa när det var mer än 1500 spänn som stod på spel. Tävlingen baseras inte enbart på blindprovning visserligen, men jag känner mig nöjd med skalpen oavsett. :)
Du har ju all rätt att vara nöjd med det! :D
 
Toppen