Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bollinger 1999 VVF

Joakim

Medlem
Är det någon som provat detta vin och kan ge ett utlåtande? Hur står det svenska priset (3 695:) sig vid en internationell jämförelse?
 

Elvis

Medlem
SV: Bollinger 1999 VVF

Det är ett bra pris. Det är lite märkligt att VVF ligger så lågt i pris i Sverige, när Bollingers övriga sortiment ligger så högt.

Jag har inte provat någon VVF själv men det har ju rykte om sig att vara en av världens allra främsta champagner.
 

Krug88

Medlem
SV: Bollinger 1999 VVF

Joakim skrev:
Är det någon som provat detta vin och kan ge ett utlåtande? Hur står det svenska priset (3 695:) sig vid en internationell jämförelse?
Har inte provat 99:an än men det är absolut ett bra pris.
 
Trådskapare
J

Joakim

Medlem
SV: Bollinger 1999 VVF

Elvis skrev:
Det är ett bra pris. Det är lite märkligt att VVF ligger så lågt i pris i Sverige, när Bollingers övriga sortiment ligger så högt.

Jag har inte provat någon VVF själv men det har ju rykte om sig att vara en av världens allra främsta champagner.
Krug88 skrev:
Har inte provat 99:an än men det är absolut ett bra pris.

Tack för Era svar. Får minst en flaska från SS nu på tisdag. Finns 4 st kvar i VKB Malmö som kan beställas på måndag morgon om de finns kvar. Ytterligare 1 st finns på Lagena och kan tydligen beställas om man har bra kontakt med personal på SS. Varudepåerna i Örebro och Sundvall har officiellt slut.
 

SUPRA

Bäst
SV: Bollinger 1999 VVF

Enligt uppgift "får" jag också en flaska imorgon.
36 flaskor tog de in totalt och Malmö verkar inte ett dugg törstiga...

Jag kan inte se att Richar Juhlin testat denna. Stämmer verkligen det eller kallas den för nåt annat?

Någon annan "kändis" som testat den och betygsatt?
 

SUPRA

Bäst
SV: Bollinger 1999 VVF

Letade tidigare och då fann jag den inte, men nu...

Vieilles Vignes Françaises 1999 0804 95/97
"Underbart krämig och intensivt elegant på ett modernt polerat vis trots att musklerna är stora som Gluteus Maximus på en rashäst.
Fantastiskt lång och homogen redan med ett kolosalt tätt fruktlager som spänner mellan päron till fikon.
Frestande att njuta redan nu, och det är inget brott, men om man själv är vid god vigör bör man nog vänta till vinets 20-årsdag innan man möts igen då tryffelkomplexiteten utvecklats fullt ut."

Frågan är när man ska dricka den och till vad?
 
Toppen