Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bordeaux en primeur 2016

Fredrik L

Medlem
Winefiner har dragit igång försäljningen av primörer från 2016. Hur tycker ni rävar att priserna står sig? Är en primeur något att satsa på nu för tiden? Jag tycker att jag har läst både för och emot under de senaste åren.
 

MagnusH70

Medlem
Jag tycker att det verkar som om de senaste åren har inte priserna ökat så mycket efteråt, men min uppfattning är att viner som får högre poäng alltid ökar i pris.
Jag siktar på att köpa några lådor, men tycker inte att 12-pack är optimalt, hellre 6-pack eller 3-pack. Detta erbjuder inte Winefinder tyvärr, jag var i kontakt med dem igår. Tidigare har jag köpt via Tryffelsvinet, men jag har inte fått besked om de tar in 2016 ännu. Med största sannolikhet köper jag från Millesime istället, de har mer att välja på. Om någon har tips på andra bra ställen att handla på tas det tacksamt emot.
 

Mmm

Medlem
Får väl erkänna att efter årgång 2009 (när jag drogs med och köpte Poyferré en primeur för 1300 kr flaskan) har min drivkraft att handla på det viset helt försvunnit....
 

Old Land

Kvalitet hela vägen hem till dörren
Leverantör
Hej,
vi säljer Bordeaux En Primeur, 6-pack el 12-pack går bra. Såklart även större format. (minimum är 6 x 75cl, 3 x 150 cl etc)
Maila vilka viner ni är intresserad av så kan vi bevaka vid släpp.
mvh
Henrik
 
Last edited:
Toppen