Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bordeaux och San Sebastian

Hej, jag undrar om någon har bra tips på restauranger och vingårdar i området kring Bordeaux och San Sebastian ? Vi kommer bl.a att besöka Haut Brion.
 

Daniel A

Administratör
I min lilla reseberättelse från förra årets vistelse i Spanien finns en hel del om San Sebastian. Del 2 och 3 mer specifikt:
http://www.finewines.se/threads/spansk-hedonism-i-dagarna-sexton.4230/

Även om jag inte ångrar ett dugg, så kan jag inte med gott samvete rekommendera samma hedonistiska dekadens. :cigarr:

Edit: och efter att ha ögnat igenom min egen text igen kan jag säga att jag fortfarande drömmer om havsanemoner. Och känner nu ett starkt behov av att åka tillbaka...
 
Last edited:

Jos

Medlem
Finns så mycket bra i och kring San Sebastian... och jag har så många ställen kvar att besöka där.

Men är det något jag skulle vilja besöka igen är det Etxebarri.
 

Bouzy

Medlem
Om du ska nåt till högra stranden så kan jag tipsa om att äta på La Terrasse Rouge som är Chateau La Dominiques restaurang och ett stenkast från Cheval Blanc. Bra vinkändisspotting där också, har sett bland andra Michel Rolland där två gånger.

Fun fact är att jag var deras första gäst någonsin. Slapp betala för de hade inte fått igång kortmaskinen.
 
Toppen