Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bourbon, och amerikansk whiskey.

Uncle_Bob

Medlem
Desto mer njutbar var denna Ben Holladay Soft Red Wheat, Rickhouse Proof. Sju år gammal 60.7-procentig wheater från Missouri. Inhandlad på monopolet. Söt och efterrättslik karaktär med tydliga inslag av karamell, vanilj, sträv ek och röd frukt som påminner om kentuckydestillat. Här skiner vetet igenom och kan urskiljas i doften. Fyllig och nästan saftig munkänsla, och jag känner inte att alkoholhalten gör att den upplevs obalanserat spritig. Eftersmaken är lång och varm och otroligt mysig med kvardröjande toner av trä, kanel och farinsocker.

Blev verkligen såld på fylligheten och smakkoncentrationen. Är allt under typ 100 proof egentligen en vattnig kompromiss? Hur viktigt är proof för er?
Hade en träff i höstas där vi körde bourbon med fokus på vete och konsensus var att Holladay Soft red vann showen, fantastiskt bra alkoholintegration och så mycket smak!

Niclas

Medlem
Jag fick en Mustach-Jack D av min far för en massa år sedan och har fått höra att denna kanske kan vara ett samlarobjekt?
Tydligen den första Jack Daniels single barrel någonsin som släpptes "brandad" och dessutom från Ralphs fat (var och en medlem fick välja fat).
Jag har alltid trott att kändis-märkta varor är råvaror med brist på kvalitet och därför oöppnad

Någon som provat den eller har insikt? (nyfiken)

IMG_7655.jpeg
IMG_7656.jpeg

Last edited:

Uncle_Bob

Medlem
Jag fick en Mustach-Jack D av min far för en massa år sedan och har fått höra att denna kanske kan vara ett samlarobjekt?
Tydligen den första Jack Daniels single barrel någonsin som släpptes "brandad" och dessutom från Ralphs fat (var och en medlem fick välja fat).
Jag har alltid trott att kändis-märkta varor är råvaror med brist på kvalitet och därför oöppnad

Någon som provat den eller har insikt? (nyfiken)
Kul flaska! Jag hade lagt ut bilder och frågan i https://www.reddit.com/r/bourbon/ innan jag rev plasten iaf... Min bild är att det finns mer bourbon-kompetens på Reddit än på exempelvis whiskybase, men det kanske finns ännu bättre kanal någon annan kan tipsa om också.

Toppen