Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bourgogne 1976 - 2009

Hej!

Under 2016 så har vissa av er varit på en eller två Bourgogne-provningar med mig, Vi har provat 1999 mot 2009 och vertikal av 1976. Nu tänkte jag göra en samlad provning, där vi provar viner från 1976-2009. Flera av de äldre vinerna har jag redan provat, både själv, men även med flera av er och blivit hänförd av dess komplexitet, jag är därför själv väldigt peppad inför denna provning!

1976 André Ziltener, Beaune 1er Cru (detta vin var ett av de bästa på 1976 provningen)
1982 Savour, Clos-de Vougeot, Grand Cru (detta vin har jag provat vid fem tillfällen och har alltid varit fantastiskt!)
1990 Pierre Gaunoux, Pommard, Premier Cru
1991 Faiveley, Échezeaux, Grand Cru
2009 La Pousse d’Or, Volnay 1er Cru Clos des 60 Ouvrées

Vi ses som vanligt i Sundbyberg på Sundbybergs Köksbryggeri / Det Nya Museet Esplanaden 10 måndagen den 3 oktober klockan 18:00. Denna gång så kommer det även bjudas på en enklare middag då det är kring middagstid.

Provningarna brukar ta kring 90 minuter. Pris 900kr, har du väl bokat en plats kan du inte avboka den, men du kan alltid ge den till en vän. Bokar gör du genom att du skickar ett mail till vinkonotation@gmail.com
 

Attachments

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    90,5 KB · Visningar: 356
Toppen