Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bruno Paillard BdB 1999 magnum

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Behöver ha tag i en magnum med kort varsel och då finns det inte så mycket att välja på. (Vill inte ta någon ur källaren då den ska slösas på släkten.:))

Någon som druckit och kan rekommendera Bruno Paillard BdB 1999 och hur är stilen?
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
har inte druckit på magnum, men när ja jobba som inköpare ett tag fick jag både 98 o 99 & NV billigt så körde dem som husskumpa, jag tycker inte de är särskilt imponerande, typ som Palmer i stilen, inga jobbiga defekter, men inte mycket mer, väldigt opersonliga i stilen. jag kockade ruggigt bra musselsåser på dom dock :cool:
 
Trådskapare
Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Jag har aldrig blivit frälst av Paillard därav frågan. Sen när du jämför med Palmer blir jag avskräckt då jag ratar Palmer alla dagar. Senast fick jag den blint (2008?) och då trodde ja det va en PN franciacorta.:confused:

Å andra sidan finns det inte så mycket att välja på. Blir kanske Bolly NV då eller från den egna källaren trots allt.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Behöver ha tag i en magnum med kort varsel och då finns det inte så mycket att välja på. (Vill inte ta någon ur källaren då den ska slösas på släkten.:))

Någon som druckit och kan rekommendera Bruno Paillard BdB 1999 och hur är stilen?
From magnum. Expressive nose with lots of fruits and nuts, apples, grapefruit, orange and light yeast. Less yeast than i expected, considering that it according to the label have been sitting on the yeast before degorgement for 10 years. Round and harmonious on the palate with a high, but smooth acidity. Great length and intensity. Would have wanted a bit more complexity on the nose, but still this is a very tasty and quite heavy champagne. 91P

Skrev jag förra november på sortimentsprovning med importören.
 

MartinE

Medlem
Jag minns inte om jag har druckit 99:an än, men rent generellt tycker jag att Paillards champagner brukar bli riktigt bra först efter lång lagring. Den vanliga årgångs-blanc de blancsen kan dock vara lite ojämn. Då är Le Mesnil, som kostar en hundring mer och fortfarande finns tillgänglig, ett betydligt säkrare alternativ! Med det sagt misstänker jag att båda två (på magnum) fortfarande är lite för unga!

Vill du läsa vad jag tyckt om andra årgångar hittar du mina anteckningar här: http://champagne-bloggen.blogspot.com.tr/search/label/Bruno Paillard?
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Jag har aldrig blivit frälst av Paillard därav frågan. Sen när du jämför med Palmer blir jag avskräckt då jag ratar Palmer alla dagar. Senast fick jag den blint (2008?) och då trodde ja det va en PN franciacorta.:confused:

Å andra sidan finns det inte så mycket att välja på. Blir kanske Bolly NV då eller från den egna källaren trots allt.
Bolly är ett klart bättre val, men Krug på Magnum är oxå okej
 
Toppen