Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Butiker i Barolo och Barbaresco

mperor

Medlem
Hej,

Jag och flickvännen ska bila ner till Barolo och Barbaresco i sommar. Finns det några bra butiker att rekommendera? Jag upplever att systembolaget vanligtvis är billigare, men jag är samtidigt inte ute efter att hamna i alltför stora turistfällor. Vinerna jag köper brukar vanligtvis ligga mellan 250-500 kr /flaskan. Vi ska bo både i Verduno och i Barbaresco (hos Cascina Della Rose).

Tack! :)
 

Stina

Medlem
Om ni bor i Barbaresco är ju enoteket i kyrkan givet. Inte billigast, men de har alltid några viner öppna som man kan prova, och de byter viner varje dag. De representerar 95 % av alla Barbaresco-producenterna så man får allt samlat.
Om ni tar er in till Alba rekommenderar jag Enoteca Fracchia e Berchialla Cuneo som har bra sortiment och bra priser.
 

ranmos

Medlem
Kom precis hem från en resa från Piemonte, superhärligt! Cantina Comunale i La Morra säljer viner i stort sett till samma summa som på vingårdarna. De säljer endast viner från La Morra. Trevlig resa!
 

Pnilsson76

Medlem
Hej,

Jag och flickvännen ska bila ner till Barolo och Barbaresco i sommar. Finns det några bra butiker att rekommendera? Jag upplever att systembolaget vanligtvis är billigare, men jag är samtidigt inte ute efter att hamna i alltför stora turistfällor. Vinerna jag köper brukar vanligtvis ligga mellan 250-500 kr /flaskan. Vi ska bo både i Verduno och i Barbaresco (hos Cascina Della Rose).

Tack! :)
Bor ni i Veduno, passa på och besök Fratelli Alessandria. Trevlig miljö och helt ok Barolo´s. Finns i SE via Tryffelsvinet ( nyss bytt importör i SE)
 
Trådskapare
M

mperor

Medlem
Stort tack för alla svar. Vi drar i nästa vecka och era tips kommer väl till hands :) Vi kommer bila från skåne-danmark-tyskland-aostadalen-barolo/barbaresco. Har ni några bra tips på saker som måste göras på vägen så säg gärna till :)
 
Trådskapare
M

mperor

Medlem
Bor ni i Veduno, passa på och besök Fratelli Alessandria. Trevlig miljö och helt ok Barolo´s. Finns i SE via Tryffelsvinet ( nyss bytt importör i SE)
Besökte både Burlotto och Fratelli Alessandria. Båda var absurt bra och största kärleken kom nog till deras Pelaverga. Helt otroligt bra :) Tack för tipset.
 
Toppen