Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB 30+ Sollentuna 2 Februari 2018

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Ska vi försöka hitta ett datum för 30+ BYOBen? 1979 Champagne Heidsieck Diamant Bleu som startade hela diskussionen är tyvärr borta, men vi kanske kan få ihop kul grejer i alla fall? Tar vi den i början av nästa år finns det lite tid att leta. Temat är årgång 1988 eller äldre (vinets årgång alltså, @Deppodi är välkommen)
Vi kör som vanligt en fredag klockan 19:00 Bygdevägen 41 i Sollentuna
Tillgängliga datum i början av nästa år är:
12/1, 19/1, 2/2, 9/2
Svara med vilka datum som passar så väljer vi den bästa kompromissen. Om någon har lång resa kanske jag kan skaka fram en plats i ett gästrum +ett par soffor.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Tack :D
Jag röstar för den 19/1 eller 2/2.
Om inte det går med dessa datum så kan jag ändå vara med på ovan nämnda datum. Blir kanske lite jobbigt i butiken på lördagen, men det kommer det nog vara värt!
 
Det där låter ju mäktigt! Dags att bli av med BYOB-oskulden också kanske! Vad gäller då? Ta med en flaska som från 1988 eller äldre? Finns det några regler på vad för vin det ska vara? Vitt, rött, port, skumpa?

Kan alla datum!
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Det där låter ju mäktigt! Dags att bli av med BYOB-oskulden också kanske! Vad gäller då? Ta med en flaska som från 1988 eller äldre? Finns det några regler på vad för vin det ska vara? Vitt, rött, port, skumpa?

Kan alla datum!

Bara årgånge 1988 eller tidigare är regeln. Vi brukar köra minimum på 300:-/flaska för att hålla uppe nivån, men i det här fallet vet jag inte om det går att tillämpa då vissa kanske inte vet vad det man har med är värt. Bonusflaskor av valfritt är alltid välkommet! :D
 
Ska se vad jag kan hitta! Den enkla vägen och kanske sista utgången är väl att köpa en flaska portvin på systemet viilket jag iofs aldrig druckit så gammal av heller :D
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Ska se vad jag kan hitta! Den enkla vägen och kanske sista utgången är väl att köpa en flaska portvin på systemet viilket jag iofs aldrig druckit så gammal av heller :D
Ett tips är att titta på internet. Om du inte börjat handla på andra källor än Bolaget så är det här ett ypperligt läge att göra det! ;)
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Det där låter ju mäktigt! Dags att bli av med BYOB-oskulden också kanske! Vad gäller då? Ta med en flaska som från 1988 eller äldre? Finns det några regler på vad för vin det ska vara? Vitt, rött, port, skumpa?

Kan alla datum!
Vill du inte vara med 8/12? Perfekt tillfälle att "träna"
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Vi fastställer att det blir den 2/2 - @thunberg kan du ändra rubriken?
Vi kör fredag 2/2 2018 klockan 19:00 Bygdevägen 41 i Sollentuna.
Temat är 30+, dvs årgång 1988 eller äldre. Eventuella bonusviner kan antingen följa samma tema eller vara referensvin till det medtagna huvudvinet (behöver inte vara exakt samma vin, men ska kunna gå i samma flight).
Hittills anmälda är:
@gece
@petterkalle
@Silex
@thunberg
@Deppodi
@Daniel B
@Patrik Rosén
@MagnusH70
@Innertällmo Bryggeri
I och med att intresset är så stort kör vi 12 platser den här gången.
3 platser kvar
 
Toppen