Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB Finewines Sydost/Världen (Kalmar) 1:a Oktober

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Lite i skuggan av alla välfyllda storstadssektioner så har den nystartade skugg-sektionen Finewines Sydost lyckats enas om ett presumtivt datum för vårt första BYOB som ät tänkt att gå av stapeln i provningslokalen i Kalmar den 1:a Oktober.

Huvudtemat är byggt kring några flaskor Ludon från 1928 och 1929 från samma "batch" som dracks på temamiddagar på Frantzen och Oaxen.
Enligt de som provade dem då så var de fortfarande fullt virila så vi hoppas på att få öppna friska flarror.

Temat blir således BDX och alla är välkomna att ta med lämplig BDX av modernare snitt alternativt en skumpa då det helt oväntat visade sig finnas ett visst intresse för att dricka lite skumpa varför vi smygstartar kvällen med en BYOB-skumpaflight med lämpligt tilltugg.

Därefter provar vi Ludon öppet.

Efter det hårda arbetet intar vi en vällagad middag passades viner från Bordeaux och hänger oss åt att dricka kvalitetsvin i djupa klunkar!

Det vore förstås sjukt kul om fler forummedlemmar ville hänga på, eventuellt kan någon form av spartanskt boende lösas.

Forummedlemmar som är klara så här långt är:
@Emanuel
@Stenberg
@rs14
@Jonas Rydgren
Förhoppningsvis @KA Import

Ludon 1928 & 1929:

ludon 1928.jpg
 

Daniel A

Administratör
Kul! Jag är på! Nästan hemtrakter, trots allt, så boende kan ordnas utan problemos på egen hand.

Finns det någon form av prisbild att förhålla sig till? Hinner åka till London och vända innan 1a oktober, så det kan vara bra att veta i vilken mån sms-lånen ska kalibreras. ;)
 
Last edited:
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Kul! Jag är på! Nästan hemtrakter, trots allt, så boende kan ordnas utan problemos på egen hand.

Finns det någon form av prisbild att förhålla sig till? Hinner åka till London och vända innan 1a oktober, så det kan vara bra att veta i vilken mån sms-lånen ska kalibreras. ;)
Grundtanker är att vi ska försöka undvika SMS-lån helt och hållet :) Jag hoppas på att vi hamnar på 800 per person med max 1000, det beror lite på hur många vi blir, vi får bestämma lite hur många flaskor vi öppnar efter antalet deltagare.
Komsi komsi, hade varit kul som fasen om du och @Mattias S kom till byn!
 

Daniel A

Administratör
Grundtanker är att vi ska försöka undvika SMS-lån helt och hållet :) Jag hoppas på att vi hamnar på 800 per person med max 1000, det beror lite på hur många vi blir, vi får bestämma lite hur många flaskor vi öppnar efter antalet deltagare.
Komsi komsi, hade varit kul som fasen om du och @Mattias S kom till byn!

Låter alldeles lysande! Ska gräva fram någon lämplig pava till temat, och sedan är det ju långt ifrån orimligt att något högintressant starkvin följer med mig som bonus. :cigarr:
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Låter alldeles lysande! Ska gräva fram någon lämplig pava till temat, och sedan är det ju långt ifrån orimligt att något högintressant starkvin följer med mig som bonus. :cigarr:
Jotack, alla deltagare har redan hotat med bonusvin till höger och vänster så det kommer väl bli precis som vanligt med alldeles för mycket vin och för lite tid... :nagelbitare:
 

Mattias Schyberg

Administratör
Efter att ha blivit milt mobbad för min tarvliga ekonomi så fick jag ta frun i örat (läs erbjuda henne mina tjänster i natura) och övertyga om Kalmars förträfflighet. Hon vill dock inte vara med oss grabbar på provningen, men kommer att hålla sängen varm på närmsta hotell.

Jag är alltså på! :)
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Kul! Det börjar dra ihop sig till ett riktigt sjöslag i Kalmar :)
@Mattias S , den bättre hälften kanske vill haka på efter att vi nördat klart och ger oss in på maten och dricker slattar under mer avslappnade former. Inga problem att slänga ner ett extra köttben i grytan, då kanske även min egen fru vågar komma ner i källaren...

Då har vi
@Emanuel
@Stenberg
@Jonas Rydgren
@rs14
@Daniel A
@Mattias S

Ny bubblare i form av @Sörplarn som vi såklart hoppas hakar på och sedan tidigare @KA Import och @Bror
 
Toppen