Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB mini-vertikal Musar 30/10

Oscaro

Medlem
Har haft en tanke länge om att försöka styra upp en vertikalprovning på ett rödvin och försökte tidigare i vår arrangera en med Tignanello, men tror att det kanske var fel vin då inte tillräckligt många hade flaskor och var intresserade.

Därför tänkte jag att Musar kanske kan vara ett bra alternativ, och kanske just också är ett kul vin att pröva på grund av den stora årgångsvariationen i vinet.
Då alla kanske inte har 2 flaskor av Musar skulle ett alternativ kunna vara att alla tar med en Musar samt ett annat ”bonusvin” som kanske på något sätt kan liknas eller kopplas till Musar, alternativt att man tar med sig två årgångar Musar.
Jag tänkte att man skulle kunna vara på Grappe för provningen, men är öppen för förslag.
 

Thirsty

Smygnykterist
Kul, lätt på. Enkla flaskor att beställa. Med två beställningar så fås 12 årgångar ihop (97, 98, 00, 01, 02, 04, 05, 08, 09, 10, 11, 12) så det ska inte vara några problem att få ihop flaskor. :)
 

Thirsty

Smygnykterist
Jag kan lägga en beställning på 6 olika så får vi ihop lite olika, om intresse finns. Separat PM tråd vore klokt.
 
Toppen