Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB Sollentuna 16/6

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Dags för en BYOB igen: den gången blir det i förorten: fredagen den 16/6, klockan 19:00 Bygdevägen 41 i Sollentuna.
Inte lika smidig kommunikation som till min gamla lägenhet, men å andra sidan blir det inte lika trångt.
Temat är "Sommarens stora hit" med fri tolkning
Trots att det är gott om plats är det nog bra att hålla ner antalet deltagare till 12, anmäl i den här tråden.
Hittills anmälda är:
@gece
@Innertällmo Bryggeri
@Håkan (prel.)
@Deppodi (prel.)
@Bror (prel.)
7 platser kvar
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Det verkar som om det är svagt intresse. Fel tid på året eller för långt att åka?
Ska vi köra liten grupp, eller skjuta till hösten?
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag tycker att det är roligare om vi får ihop ett gäng på ca 9-10 som vi brukar vara! Kan tänka mig att det är svagt intresse på grund av semestrar :(
Jag ska ändå jobba dagen efter.. så om jag ska vara förnuftig så borde jag inte gå på BYOB..!
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Kanske beror på att alla inte fått påminnelse? Kanske ut i HELA forumet? Jag är ok med vad som bestäms.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Det är mycket nu....så jag måste avstå denna till förmån för nästa;)
 

gece

Man vänjer sig.
Jag är på oavsett hur uppställningen ser ut. Har ingen reserv att ta med denna gång dock.
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Jag tycker att det är roligare om vi får ihop ett gäng på ca 9-10 som vi brukar vara! Kan tänka mig att det är svagt intresse på grund av semestrar :(
Jag ska ändå jobba dagen efter.. så om jag ska vara förnuftig så borde jag inte gå på BYOB..!

jag tycker också att vi bör vara i alla fall 6-7 för att det ska bli en kritisk massa.
Föreslår att vi skjuter det till Aug-Sept, kom gärna med förslag på de datum som passar bäst (fredagar).
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
jag tycker också att vi bör vara i alla fall 6-7 för att det ska bli en kritisk massa.
Föreslår att vi skjuter det till Aug-Sept, kom gärna med förslag på de datum som passar bäst (fredagar).

Jag jobbar helger på jämna veckor. Så gärna en ojämn vecka för min del. 18 augusti? 1 september? 15 september?
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Jag kan sannolikt oavsett dag och datum. Bara det bestäms i hyfsad tid (hyfsat = 7 dgr innan)
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Jag jobbar helger på jämna veckor. Så gärna en ojämn vecka för min del. 18 augusti? 1 september? 15 september?

Tror att de datumen passar mig oxå - någon annan som har favoriter där? Nu har vi två teman som vi måste beta av: först " Denna flaska vill jag dela med riktiga vinvänner" och sedan "min Pinot noir och din Pinot noir".
 

gece

Man vänjer sig.
Tror att de datumen passar mig oxå - någon annan som har favoriter där? Nu har vi två teman som vi måste beta av: först " Denna flaska vill jag dela med riktiga vinvänner" och sedan "min Pinot noir och din Pinot noir".
18 aug har jag långväga gäster, så tar hellre något septemberdatum.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
90% säkert men gärna inte PN-temat. De lyser kraftigt med sin frånvaro i min "källare":(
 
Toppen