Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Canoviano (italienskt i Tokyo)

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Canoviano i Daikanyama
Vi besökte i fredags en italiensk restaurang som var i ropet för ca 10 år sedan. Föll sedan i glömska. Har ryckt upp sig igen, med ny inredning. Otroligt trevlig personal, varm och välkomnande känsla rätt genom. Exceptionellt vällagat modernt italienskt cuscina med japanska vibbar. Korkavgiften = gratis (!) så länge du också køper ngt annat att dricka ur deras sortiment. Mineralvatten räknas. Jag valde ett glas av husets bornyr.
Två menyer: 7.000 respektive 12.000 yen.
Vi valde den mindre menyn eftersom jag ju går på diet. Inkl allt landade kvällen för två personer inkl kork, dryck, bröd, olivolja osv på just över 20.000 yen, dvs ca 1.400kr.
Läget är bra, 2-3 min promenad från stationen Daikanyama som ligger bara en station från hubben Shibuya.
Vi kommer definitivt att återvända!

Vad vi åt:
image.jpg

Kall fusili med otroligt koncentrerad, elegant kryddad tomatsås och en rejäl AMA-EBI, dvs rå räka. Det gröna var fänkål. Perfekt liten brytning.

image.jpg

En mild sallad, där alla ingående komponenter fått sig en egen behandling. Det gjorde salladen mycket spännande. Vissa delar syrliga, andra salta osv.

image.jpg

Här var det dags för beska grönsaker med god olja. Även sälta och syrlighet som pikanta inslag. Samt en rejäl bit perfekt grillad pilgrimsmussla. Mums!

image.jpg

Tillredd som pulled pork, men gjord på AJU, en japansk sötvattensfisk från forsliknande vattendrag. Purjo. Outstanding!

image.jpg

Hustruns val av wagyu.

image.jpg

Mitt val av sublimt lamm. Vi åt båda kötträtten under sjup tystnad. Rejält gott!

image.jpg

Ostbrickan som jag valde istf desserten gjorde mig dock inte lycklig. Ynkliga mängder ost. Inte alls tillfredsställande :raseri:

image.jpg

Hustruns val av dessert med cappucino-gelé.
 
Toppen