Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Carliot Fine Wine Imports

Hello Winelovers,
Efter att ha nu varit registrerad i forumet några månader, så är det äntligen dags att börja skriva lite också! :)

Carliot är en liten vinimportör som levererar kvalitetsviner till restauranger. Vi finns också i Systembolagets beställningssortiment genom Göteborgs Vinhus.
Är så länge har jag viner från Moseldalen, Languedoc och Sardinien, men alla dessa är unika i sitt slag. Mer information kommer!
Lite ovanligt är kanske att jag själv tillsammans med min fru även driver den äldsta av vingårdarna på Kullahalvön i Skåne, Villa Mathilda.
Vi har bara ca 1000 vinstockar, men gör (enligt många sommelierer och vinskribenter) ett av Sveriges bästa vita viner på druvsorterna Solaris och Siegerrebe.

All information om Carliots viner finns på www.carliot.com och vill du läsa mer om vår lilla vingård i Arild så är kika här: www.villamathilda.com. Våra viner beskrivs också på www.goteborgsvinhus.se.

Carliot_small.jpg
 
Toppen