Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

rs14

Medlem
Jag bor i Sjöbo kommun :D. Hallå @Martin Berggren, varför kan inte ni leverera med Best hemleverans till Sjöbo när Winefinder kan det OCH när dessutom Stockholmarna kan få utkörning???

Nu är jag inte personen du efterfrågar och är inte jätteinsatt men det verkar som Best endast levererar till sina hubbar och beställaren själv får hämta upp sina beställda varor. Har för mig att det var samma visa med Fanwines där jag tidigare fick vinerna till dörren men numera måste köra 22 mil t/r för att hämta upp vinerna vilket såklart inte är ett alternativ. Därför handlar jag inte heller av Winefinder, Franska Vinlistan m fl. Man kanske borde se sig om efter andra speditörer istället men det handlar väl om kostnader förmodar jag.

I Caviste fall så har jag lite tur då de även har bussgods som alternativ vilket är glädjande eftersom jag annars inte hade haft möjlighet att ta del av deras lanseringar. Har du kollat upp om det kan vara ett alternativ även för dig?
 

buteljen

Medlem
Nu är jag inte personen du efterfrågar och är inte jätteinsatt men det verkar som Best endast levererar till sina hubbar och beställaren själv får hämta upp sina beställda varor. Har för mig att det var samma visa med Fanwines där jag tidigare fick vinerna till dörren men numera måste köra 22 mil t/r för att hämta upp vinerna vilket såklart inte är ett alternativ. Därför handlar jag inte heller av Winefinder, Franska Vinlistan m fl. Man kanske borde se sig om efter andra speditörer istället men det handlar väl om kostnader förmodar jag.

I Caviste fall så har jag lite tur då de även har bussgods som alternativ vilket är glädjande eftersom jag annars inte hade haft möjlighet att ta del av deras lanseringar. Har du kollat upp om det kan vara ett alternativ även för dig?
Best var här hos mig i Sjöbo för en timme sedan o leverade en låda Delamotte :D. Både Franska Vinlistan och Winefinder har levererat hem till dörren åt mig med Best.

Har mailat Caviste och frågat!
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Spännande att denna utgåva utav Rosén är helt utav årgång 2018
har aldrig druckit den årgången (naturligtvis för tidigt) någon som har insyn vad odlarna själva säger, kommer det bli lika svår årgång som 2003 - någon som hört något ?

(PS. om någon älskar l'ouverture så byter jag jag gärna till mig en rosé i byte mot 2st ouverture - bra deal ;))
 

buteljen

Medlem
Tack! Det kanske är jag som strulat till det. Får maila dem och fråga :)
Snacka om bra kundservice! Nej det var inte jag som strulat till det. Tydligen finns inte det postnummer jag angav som hemleverans med i den lista Best kan leverera till när det gäller Caviste. Men av någon anledning så kan Best leverera till detta postnummer för Winefinder :confused:. Det tarvar lite jobb för att förstå varför och ev. ändra detta. I stället kommer lådan att levereras med hemleverans till Lund, det postnumret fanns med i Bests leveranslista.

Tack @Martin Berggren för snabb service!
 
Last edited:
Köpfokus håller än! Stod emot trots 4 besök på hemsidan:rolleyes:.
Blev en liten PI av Maison Thiriet Bourgogne Blanc -18, Verzalay -18 och -19. Se om den går igenom.

Jag stod länge emot köpsuget men till slut gav jag efter.

upload_2021-2-11_16-9-6.png
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Liksom dig stod jag emot, hade till och med den bokad och skulle enbart välja utlämningsställe ;) Men jag får hålla mig till Riesling 2019, Sydafrika och Vit Bourgogne som jag satt som köpfokus för iår...
Man klappar sig lite extra på axeln då köpfokus hållit so far 2021.. :cool:
Kan verkligen rekommendera Maison Thiriet. Mindre än 3500 flaskor årligen, allt gjort förhand i ett garage. Tog bara de vita dock då fokuset säger vitt vin only i år.:D
 

Nyllet

Medlem
Spännande att denna utgåva utav Rosén är helt utav årgång 2018
har aldrig druckit den årgången (naturligtvis för tidigt) någon som har insyn vad odlarna själva säger, kommer det bli lika svår årgång som 2003 - någon som hört något ?

(PS. om någon älskar l'ouverture så byter jag jag gärna till mig en rosé i byte mot 2st ouverture - bra deal ;))

Har inga som helst kontakter på odlarhåll, men av det jag har läst så ska 2018 vara en exceptionell årgång, särskilt för PN. Har inte läst något som tyder på svag årgång?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Spännande att denna utgåva utav Rosén är helt utav årgång 2018
har aldrig druckit den årgången (naturligtvis för tidigt) någon som har insyn vad odlarna själva säger, kommer det bli lika svår årgång som 2003 - någon som hört något ?

(PS. om någon älskar l'ouverture så byter jag jag gärna till mig en rosé i byte mot 2st ouverture - bra deal ;))
Har inte hört något specifikt om 2018 i Champagne, men även om det är en varm årgång så var sommaren i Frankrike inte alls lika extrem som 2003. Det var mer i Sverige som sommaren 2018 var extrem. Så det finns nog ingen anledning att tro att årgången ska vara "konstig" på det sätt som 2003 är (även om jag tycker att många av de årgångs-2003or som släpptes har överraskat positivt under senare år).
 
Last edited:
Toppen