Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

Victorious

Medlem
Spännande att denna utgåva utav Rosén är helt utav årgång 2018
har aldrig druckit den årgången (naturligtvis för tidigt) någon som har insyn vad odlarna själva säger, kommer det bli lika svår årgång som 2003 - någon som hört något ?

(PS. om någon älskar l'ouverture så byter jag jag gärna till mig en rosé i byte mot 2st ouverture - bra deal ;))

Har inte testat något själv ännu, men det finns ju en egen tråd om just Champagne 2018. Där finns ju länkar som hyllar den till skyarna! :cigarr:

https://www.finewines.se/threads/champagne-argang-2018.5531/
 

Keen

slan
Det gör ont att hålla på köpfokus 2021... Ingen champagne utöver Selosse och LR Vintage.
(Krug 2008 of course), vilket jag hörde att den möjligtvis inte släpps förrän 2023 och kommer kosta 5-siffrigt.


Lite off-topic, men FEMSIFFRIGT? :eek: var har du hört det?
 
Spännande att denna utgåva utav Rosén är helt utav årgång 2018
har aldrig druckit den årgången (naturligtvis för tidigt) någon som har insyn vad odlarna själva säger, kommer det bli lika svår årgång som 2003 - någon som hört något ?

(PS. om någon älskar l'ouverture så byter jag jag gärna till mig en rosé i byte mot 2st ouverture - bra deal ;))
Var nere en sväng i champagne i Oktober och frågade runt lite om de senaste årgångarna. 2018-2019-2020 verkar bli en grym trio! 2018 har ju hyllats mycket, men den allra bästa årgången i denna trion verkar vara 2019.
 
Ej bekräftat källa. Läste en kommentar, så det går absolut inte att lita på. Hen relaterade till Salon 2008.

Skulle bli förvånad om Krug 2008 kommer kosta 5-siffrigt.. Deras 1988 collection kom inte upp i det och att man ska höja priset 4 gånger mot nuvarande årgång blir svårt att motivera. Krug CdM, det är en annan fråga.

Om man gör en paketering som Salon så kanske man kan dra på.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Skulle bli förvånad om Krug 2008 kommer kosta 5-siffrigt.. Deras 1988 collection kom inte upp i det och att man ska höja priset 4 gånger mot nuvarande årgång blir svårt att motivera. Krug CdM, det är en annan fråga.

Om man gör en paketering som Salon så kanske man kan dra på.
Som sagt. En källa som absolut inte går att lita enligt mig själv. Jag har ingen information själv som skulle styrka det.
 

Jos

Medlem
Principano är väl ingen vågad gissning. Kul om det erbjöds en låda med bara Barolon.
Stämmer bra! Specialrelease som lät väldigt kul så det blev ett 6-pack :) Rött vin. DOCG Barolo. 100% nebbiolo från stockar i två vingårdar (Lirano & Boscareto) i södra delarna av Serralunga d’Alba, planterade 1970, 1993 & 2012. Jäst med druvskalen i 35 dagar och mognadslagrat på 20 till 100 hl stora botti (10-40 år gamla) i 27 månader följt av ytterligare 18 månaders lagring på tank. Buteljerat i april 2020. Odlat helt utan kemikalier. 13,5% alkohol. Innehåller sulfiter. Drick 2021-2035. Serveringstemp: 16°C. Karafferas: 1 tim.
 

buteljen

Medlem
Stämmer bra! Specialrelease som lät väldigt kul så det blev ett 6-pack :) Rött vin. DOCG Barolo. 100% nebbiolo från stockar i två vingårdar (Lirano & Boscareto) i södra delarna av Serralunga d’Alba, planterade 1970, 1993 & 2012. Jäst med druvskalen i 35 dagar och mognadslagrat på 20 till 100 hl stora botti (10-40 år gamla) i 27 månader följt av ytterligare 18 månaders lagring på tank. Buteljerat i april 2020. Odlat helt utan kemikalier. 13,5% alkohol. Innehåller sulfiter. Drick 2021-2035. Serveringstemp: 16°C. Karafferas: 1 tim.
Är det den här?
https://wine.il-quadrifogliostore.i...ano-barolo-serralunga-2016-docg-piemonte.html
 

MarkusJ

Medlem
Jag köpte på mig rätt många andra 2016-släpp under hösten/vintern i 300krs-klassen. Får dock för mig att Caviste-släppen är väldigt generöst prissatta, så kanske är värt att lägga beslag på en låda iaf? Vad säger ni, mina ledsagare i mörkret? :)
 

Fredrik L

Medlem
Hade tänkt strunta i släppet, men iom att det var en specialare med längre lagring och snygg etikett så fick det bli en låda! Har inte druckit någon Principiano sedan årgång 2013, men den gillade jag mycket redan vid släpp.
 
Toppen