Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

rs14

Medlem
Intressant att l'Accomplie är samma vin som i förra lådan (CAV0094), 50% vardera 2015/2016 och buteljerad våren 2017, men med olika deg.datum - oktober 2018 i förra lådan och denna lådans vin deggad i januari 2020. Kan vara kul att ställa emot varandra för att se vad 15 månader extra på jästen har för inverkan.
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Intressant att l'Accomplie är samma vin som i förra lådan (CAV0094), 50% vardera 2015/2016 och buteljerad våren 2017, men med olika deg.datum - oktober 2018 i förra lådan och denna lådans vin deggad i januari 2020. Kan vara kul att ställa emot varandra för att se vad 15 månader extra på jästen har för inverkan.

Håller med att det är intressant, tyvärr missade jag förra släppet. Savart blir bra med några år i källaren och jag tror att lite mer tid på jästen inte gör den sämre. Beställde 2 lådor.
 

zippan

Medlem
Fastnade i möte som drog över tiden så då möts man av "Slutsåld" :(
Gick inte beställa på telefonen. Fick ett felmeddelande. Typ "välj leveransdatum", kunde inte hitta var. Satt på en konferens så hade inte datorn tillgänlig. Tråkigt. Kul för Er som fick tag i en låda eller två.
 

jrick

Medlem
Intressant att l'Accomplie är samma vin som i förra lådan (CAV0094), 50% vardera 2015/2016 och buteljerad våren 2017, men med olika deg.datum - oktober 2018 i förra lådan och denna lådans vin deggad i januari 2020. Kan vara kul att ställa emot varandra för att se vad 15 månader extra på jästen har för inverkan.
Hmm, det stod fel först. Jag trodde jag skulle få champagne degorgerad 2017 och 2018 - och såg fram emot att få drickfärdig Savart :(
 

Esko

Medlem
Har de bommat att skriva ut basår?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    44,3 KB · Visningar: 213

rs14

Medlem
Har de bommat att skriva ut basår?

Är det från senaste lådan (CAV0115) eller köpt från annan källa? Den L'Accomplie som återfinns i den lådan har 2016 som bas och reservvin från 2015, men enligt hemsidan ska den vara deggad januari i år så det var lite därför jag blev lite konfunderad. Din är ju deggad i november '19.
 

jrick

Medlem
Är det från senaste lådan (CAV0115) eller köpt från annan källa? Den L'Accomplie som återfinns i den lådan har 2016 som bas och reservvin från 2015, men enligt hemsidan ska den vara deggad januari i år så det var lite därför jag blev lite konfunderad. Din är ju deggad i november '19.
Det har du rätt i att det står januari ja. Jag fick också november i min låda. Mest troligt är väl att det inte är ngn skillnad i innehåll men bäst kan väl @Martin Berggren svara på det.
 

Martin Berggren

Bad santa
Det har du rätt i att det står januari ja. Jag fick också november i min låda. Mest troligt är väl att det inte är ngn skillnad i innehåll men bäst kan väl @Martin Berggren svara på det.
Tack för taggen, @jrick !

Senaste infon jag fick en vecka innan släppet var januari 2020 deg på samtliga flaskor. Försöker ta reda om det stämmer eller om Fred fick panik-degga Ouverture precis innan upphämtningen.

I vilket fall stämmer innehåll och dosage på caviste.se, Ouverture är således i praktiken Extra-Brut med 4,5 g/l men eftersom detta skiljer sig från år till år så väljer man att inte byta ut etiketterna/klassningen för varje år. Tidiga rapporter från kunder antyder att vinerna dricker förvånansvärt bra trots att de nyligen är deggade.
 
Toppen