CAV ooo1 - Champagne Savart

Diskussion i 'Produktnyheter' startad av Caviste, 22 november 2011.

1. petterkalle

petterkalle I rescued some wine. It was trapped in a bottle.

Du kan ju beställa idag!

2. Omar Khayyam

Omar Khayyam Medlem

hur?

zippan och Mikael Goldring gillar detta.
  3. petterkalle

petterkalle I rescued some wine. It was trapped in a bottle.

@Bror är ju också medlem hos Grappe?

Omar Khayyam gillar detta.
  4. Per Stade

Per Stade Lege artis

Äntligen!

5. matage

matage The drinker formerly known as Padawan

Fastnade i möte som drog över tiden så då möts man av "Slutsåld" :(

6. rs14

rs14 Medlem

Intressant att l'Accomplie är samma vin som i förra lådan (CAV0094), 50% vardera 2015/2016 och buteljerad våren 2017, men med olika deg.datum - oktober 2018 i förra lådan och denna lådans vin deggad i januari 2020. Kan vara kul att ställa emot varandra för att se vad 15 månader extra på jästen har för inverkan.

7. Bearman

Bearman a´lea iacta est iterum

Håller med att det är intressant, tyvärr missade jag förra släppet. Savart blir bra med några år i källaren och jag tror att lite mer tid på jästen inte gör den sämre. Beställde 2 lådor.

8. zippan

zippan Medlem

Gick inte beställa på telefonen. Fick ett felmeddelande. Typ "välj leveransdatum", kunde inte hitta var. Satt på en konferens så hade inte datorn tillgänlig. Tråkigt. Kul för Er som fick tag i en låda eller två.

9. jrick

jrick Medlem

Hmm, det stod fel först. Jag trodde jag skulle få champagne degorgerad 2017 och 2018 - och såg fram emot att få drickfärdig Savart :(

10. Esko

Esko Medlem

Har de bommat att skriva ut basår?

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      44,3 KB
      Visningar:
      80
  11. Jos

Jos Medlem

Kanske att de inte ligger så mycket längre än 15 månader så inte så kul att skriva ut då?

12. rs14

rs14 Medlem

Är det från senaste lådan (CAV0115) eller köpt från annan källa? Den L'Accomplie som återfinns i den lådan har 2016 som bas och reservvin från 2015, men enligt hemsidan ska den vara deggad januari i år så det var lite därför jag blev lite konfunderad. Din är ju deggad i november '19.

13. jrick

jrick Medlem

Har aldrig brukat stå såvitt jag minns? Brukar hämta mina uppgifter från caviste.se. Den där ska vara 50/50 2016-2015.

vintomas gillar detta.
  14. jrick

jrick Medlem

Det har du rätt i att det står januari ja. Jag fick också november i min låda. Mest troligt är väl att det inte är ngn skillnad i innehåll men bäst kan väl @Martin Berggren svara på det.

15. Martin Berggren

Martin Berggren Bad santa

Tack för taggen, @jrick !

Senaste infon jag fick en vecka innan släppet var januari 2020 deg på samtliga flaskor. Försöker ta reda om det stämmer eller om Fred fick panik-degga Ouverture precis innan upphämtningen.

I vilket fall stämmer innehåll och dosage på caviste.se, Ouverture är således i praktiken Extra-Brut med 4,5 g/l men eftersom detta skiljer sig från år till år så väljer man att inte byta ut etiketterna/klassningen för varje år. Tidiga rapporter från kunder antyder att vinerna dricker förvånansvärt bra trots att de nyligen är deggade.

jrick gillar detta.
  16. Johan Blom

Johan Blom Hobbysamlare och allsörplare

Någon som listat ut vad månadens Cav0117 är för något?

17. Robbes

Robbes Medlem

domaine delaporte sancerre

Johan Blom och Keen gillar detta.
  18. Keen

Keen slan

Sancerre från Delaporte.

Johan Blom gillar detta.
  19. Johan Blom

Johan Blom Hobbysamlare och allsörplare

Har ni druckit något från denna producent tidigare? Och är det enbart vita viner tror ni?

20. Keen

Keen slan

Har inte druckit. En rosé, som visst ska vara bäst i världen, samt två vita.

Johan Blom gillar detta.

Dela sidan