Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

CAV0029 – Georges Descombes - någon som har koll?

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Jag provade idag på Grappe och min ringa erfarenhet av Beujolais (jag kan ju inte ens stava det) upplevde jag de
tre som bra. En att dricka redan när det blir varmt, och två att spara ett tag. Betställde en låda.
Åsikter om vinet?
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
har ju officiellt inte släppts än :tystad:
men köpte förra året...har inte en enda flaska kvar;)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Bror, jag tror vi sågs på provningen. Så här tyckte jag:
http://vintomas.wordpress.com/2014/05/07/georges-descombes-2012or-serios-beaujolais-fran-caviste/
Och så här tyckte jag om förra årets släpp:
http://vintomas.wordpress.com/2013/05/02/georges-descombes-2011-beaujolais-med-caviste/
2012orna är lite stramare och mer syradominerade än 2011orna, och dessutom så innehåller lådan i år en Morgon VV, som stilmässigt verkar vara mer lagringskrävande än den Régnie VV som var den "tuffaste" förra året. Så @johan1279 bör nog spara delar av årets låda lite längre än tålamodet räckte förra året. Dagens ungdom o.s.v...
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Sådär ja, lite mer fördjupad analys. Tack !
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
@johan1279 bör nog spara delar av årets låda lite längre än tålamodet räckte förra året. Dagens ungdom o.s.v...
...eller beställa tillräckligt många lådor för att ha några flaskor kvar den dagen vinet äntligen når mognad.
Jamen HU för dagens ungdom! Värre än ... redan på Herakles tid ... genetiskt!
 
Toppen