Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

CAV0107 - Le Grappin

Jos

Medlem
Lådor kvar efter nästan trekvart. Jag hoppas det bara är priset som avskräcker eftersom jag själv köpt en låda blint. Grappin-hyllningar är välkomna i denna tråd och hrmpf, annat också, antar jag. :)
Helt sjukt, borde ju vara slut efter högst 5 min ;)
 

Vingubben

Medlem
Förra året tror jag att man fick köpa max en låda, men i år gick det att köpa i alla fall fyra lådor, så gissar att man har fått en rejäl tilldelning.
 
Trådskapare
Skrutt

Skrutt

Medlem
Förra året tror jag att man fick köpa max en låda, men i år gick det att köpa i alla fall fyra lådor, så gissar att man har fått en rejäl tilldelning.
Tänkbart. Och så var väl 2016 en ganska haussad årgång.

Scorerna på CT (av andra årgångar) är med något entusiastiskt undantag bra men modesta. Min erfarenhet är dock att bourgogner, särskilt druckna unga, bedöms efter en helt annan skala, tuffare och mer korrekt, än tex Rhône och Bordeaux. Eller också är jag pinot-partisk.
 

jrick

Medlem
Lådor kvar efter nästan trekvart. Jag hoppas det bara är priset som avskräcker eftersom jag själv köpt en låda blint. Grappin-hyllningar är välkomna i denna tråd och hrmpf, annat också, antar jag. :)
Har orörda lådor från både 2015 och 2016 så därför avstod jag. Har egentligen bara provat Le Grappin på Cavistes mässa för ett par år sedan men Beaune 1er Cru Boucherottes 2015 var kanske det bästa vinet den dagen. Men har fegat lite med att öppna hemma, fått för mig (delvis i ledning av vad Le Grappin har sagt själva) att de måste få vila ett par år för att göra sig rättvisa.
Var dock nere och besökte några producenter i Bourgogne (Cote de Beaune precis som Le Grappin) i maj och min bild av 2017 som årgång för både rött och vitt var att det var en bra årgång med tillgängliga viner.
 

Martin Berggren

Bad santa
Har orörda lådor från både 2015 och 2016 så därför avstod jag. Har egentligen bara provat Le Grappin på Cavistes mässa för ett par år sedan men Beaune 1er Cru Boucherottes 2015 var kanske det bästa vinet den dagen. Men har fegat lite med att öppna hemma, fått för mig (delvis i ledning av vad Le Grappin har sagt själva) att de måste få vila ett par år för att göra sig rättvisa.
Var dock nere och besökte några producenter i Bourgogne (Cote de Beaune precis som Le Grappin) i maj och min bild av 2017 som årgång för både rött och vitt var att det var en bra årgång med tillgängliga viner.

This.

Le Grappin levererar överlag tidigt men den riktiga utdelningen kommer med 3-5 år på de vita och 5-7 år på de röda.

Tack alla!
 
Toppen