Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne BYOB-horisontal av årgång 2008

Champagne99

Medlem
Nu har alla bitar fallit på plats och här kommer information om provningen som har diskuterats i andra trådar. Ett stort tack till @Bror som tar emot oss hemma hos honom. Jag har erbjudit mig att hjälpa till att organisera det hela och vi har tillsammans kommit fram till följande:

När: Fredagen den 13 november kl. 19.00.
Var: Hemma hos @Bror, centralt i Stockholm i närheten av Slussen.
Tema: Årgång 2008.
Hur: För att det ska bli hyfsat rättvist och ingen diskussion om vad som är en prestige så ska alla deltagare ta med sig vin till en minsta summa av 1500:-. Man kan alltså välja mellan att ta med sig en prestige för 1500:- och uppåt, flera vintage för en total summa av minst 1500:- eller en billigare prestige och en/flera vintage för en sammanlagd summa av minst 1500:-. Man kombinerar som man själv vill. Då får vi också förhoppningsvis en bra blandning mellan prestige och vintage. Vill man ta med sig en bonusflaska också fast man redan är över gränsen så är det upp till var och en och självklart ok men det är inget krav. Det kommer vara en blindprovning för de flesta med undantag för vetskapen om ens egna flaskor och om ni har fått nej på någon ni vill ta med.
Antal platser: 10 st.
Anmälan: Här i tråden. Se listorna nedan för anmälda, förtur och reserver. Sedan skriver ni ett pm till mig med vilken eller vilka flaskor ni har tänkt ta med. Om ingen flaska redan är tagen så får ni klartecken, om inte klartecken så får ni byta ut den som redan är tagen till någon annan som även den stäms av med mig. Detta för att endast ha unika flaskor och inga dubbletter.

Anmälda:
1. @Bror
2. @Champagne99
3. @Crist(al)ian 77
4. @Thirsty
5. @Oscaro
6.
7.
8.
9.
10.

Då intresset har varit stort på förhand och vi måste begränsa oss till tio personer för att få plats så känns det mest rättvist att ge dem som var först i de andra trådarna med att visa intresse en chans att ta varsin plats. De som redan är på listan har lämnat klartecken. Jag har kollat igenom allt och det borde vara rätt. Dessa sex personer var de första som visade intresse redan första dagen: @Oscaro, @HerrMelin, @Jos @Pontus Palmenäs, @v00alex och @Elvis. Om ni vill och kan vara med så bekräfta det här snarast. Samma sak om ni inte kan så att platsen kan gå vidare till någon av reserverna.

Reservplats: @Vingubben, @Stefan J, @Omar Khayyam, @srenix och @Jesper L + en vän till mig som inte är medlem här har visat intresse att vara med och är därför reserver i den ordningen. Dessutom har ett par personer flaggat för att de vill vara med men inte kan ge besked förrän nära inpå: @vintomas och @Anders Landström. Jag antar dock att det då är för sent om det inte blir något avhopp i sista stund.

Är det några oklarheter så är det bara att fråga här i tråden. När det närmar sig sen så skapar vi en privat konversation med alla deltagare där ni får adressen och vi går igenom det sista.

Ser mycket fram emot detta och kul att vi får till det!

Last edited:

Thirsty

Smygnykterist
Helsikes vilket drag på platserna, dricker ni aldrig eran champagne i Stockholm gossar!?:eek:

Kanske behövs dörrvakt...

P.S. För er som inte får plats kan jag även tänka mig en lugnare tillställning på söndagen om någon upplåter lokal.
Sweet, vilket teama är det då? :)

Trådskapare
Champagne99

Champagne99

Medlem
När det nu blev fullt så snabbt kanske vi ska köra repris på söndagen?
Det finns det säkert intresse för :) @Crist(al)ian 77 har ju redan flaggat för att han gärna är med på en lugnare tillställning då. Reserverna bör i.s.f. få en chans först.

Jag skulle också kunna tänka mig att vara med om det finns plats.

Trådskapare
Champagne99

Champagne99

Medlem
Vi kör en provning på söndagen också, med start vid kl. 13-14 för att det inte ska bli för sent, även den hemma hos @Bror som bor centralt i stan. Tanken är att även reserverna ska få en chans att få vara med. Det är sex reserver som därför nu har förtur. I övrigt är självklart värden med, vår gäst från västkusten @Crist(al)ian 77, jag som hjälper till att organisera och så @Thirsty som är övertänd ;)

Innan jag skapar en ny tråd för denna provning kan vi ta lite snack här och stämma av.

1. Vilka kan vara med söndagen den 15 november med start efter lunch? @Vingubben, @Stefan J, @Omar Khayyam, @srenix, @Jesper L? Ni har förtur. Min vän utan konto som var sista reserv har tackat ja och är med.

Jag antar att läget är detsamma för @vintomas och @Anders Landström som tidigare, att ni inte vet förrän närmare inpå och därmed är reserver.

2. Vilket tema ska vi köra på? Frågan är främst riktad till reserverna som förhoppningsvis nu kan vara med men alla får såklart tycka till. Ska vi ösa på med 2008 eller ta något annat?

Kul!

Toppen