Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne de Castelnau, erfarenheter?

namkrad

Medlem
Halloj,
Finns det någon med erfarenhet av denna champagne?
Är nybörjare på detta med skumpa och även om 2003 verkar varit ett riktigt dåligt år så vill jag gärna ha en sådan från det året.
Den finns som magnum hos SB.
Tack på förhand :)
 
Trådskapare
namkrad

namkrad

Medlem
Efter avbeställning från SB och samtal med leverantören så visade det sig att det fanns två flaskor i lager!
Ny beställning, typ 1 minut efter samtalet ;)
Nu har de kommit och vilken maffig känsla med magnumflaskor :cool:
En vanlig flarrra får vara med och illustrera maffigheten :eek:
fullsizeoutput_7b35.jpeg

fullsizeoutput_7b37.jpeg
 
Trådskapare
namkrad

namkrad

Medlem
Hallå gott folk,
Jag måste göra en uppdatering då nåt kul hände.
Jag fick ett mail från leverantören Sigva gällande ett mail jag skrev för ett tag sedan om Castelanus 2003:a, fast vanlig flaska.
Nu hade de sett mailet och sa att de hade ett fåtal flaskor kvar på sitt kontor, fast de numer promotar 2004:an.
De gav mig en förklaring hur jag privatimporterar via SB och jag gjorde en sådan, lätt som en plätt :)
Nu när jag privatimporterat, räknas jag in som alkoholist nu??? :D
 

Bastardo

Medlem
Hallå gott folk,
Jag måste göra en uppdatering då nåt kul hände.
Jag fick ett mail från leverantören Sigva gällande ett mail jag skrev för ett tag sedan om Castelanus 2003:a, fast vanlig flaska.
Nu hade de sett mailet och sa att de hade ett fåtal flaskor kvar på sitt kontor, fast de numer promotar 2004:an.
De gav mig en förklaring hur jag privatimporterar via SB och jag gjorde en sådan, lätt som en plätt :)
Nu när jag privatimporterat, räknas jag in som alkoholist nu??? :D
Nej då, inte på långa vägar! Men det vore kul om du kunde berätta sen vad det hela kostade i slutändan. Har trott att privatimport via bolaget kan vara en ganska dyrbar historia. Stämmer det, eller kanske inte?
 
Trådskapare
namkrad

namkrad

Medlem
Halloj, dax för en uppdatering.
Priset för 2003 75 cl blev samma som i beställningssortimentet (2004), dvs 429 kr/flaska.
Eftersom de bara hade tre flaskor så behövde jag inte erlägga handpenning innan beställning.
Det tog ca 4 veckor men det var det värt :D
Nu lite bilder...

DSC01817.JPG
DSC01818.JPG
DSC01819.JPG
 
Toppen