Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne J. Selosse lansering kl 10.00 idag

Franska Vinlistan

Leverantör
tre bilder selosse.jpg

Idag kl 10.00 är det årssläpp av Champagne J. Selosse!


Vi släpper följande champagner:
Initial x 3 fl
Initial & V.O.
Initial & Rosé
Initial & Substance
Titta in på vår hemsida från kl 10.00

http://www.franskavinlistan.com/aktuell-kampanj.php
Välkommen!
 

Per Stade

Lege artis
Det skulle vara intressant att veta vad våra vänner på forumet har lyckats handla. Det tog max 5 minuter innan det bara återstod Initial och nu finns inte den heller kvar. På sätt och vis känns det lite fel att alla Selosse champagner säljs i Sverige i kombination med Initial. Det är ju lätt att tro att Initial på något sätt är mindre värd än de övriga. Själv dricker jag den med välbehag och om jag skall välja någon BdB så blir det nog Initial.
 
Last edited:

LeChat

Medlem
Beställde 2 Initial och 2 rosé men fick ett mail lite senare som berättade att de var tydligen tvungna att dra ner på beställningarna. Tråkigt för mig som då bara fick 1 Initial och 1 rosé men desto roligare för någon annan. För att trösta mig beställde jag därför även ett packet med 3 st Initial :)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Initial och Rosé, mycket tack vare allt som skrivits på forumet om Rosé.. Har fortfarande en Initial och VO sedan förra året i säkert förvar men det börjar väl bli dags att lätta lite på en kork där snart... :)
 

Per Stade

Lege artis
10:01 fick jag ett mail med en faktura på 6 lådor med Initial + Rosé, 1 låda Initial + VO och två lådor Initial + Substance. Alla veckopengar, som jag sparat sista halvåret skulle gå åt.
Men 10:15 kom nästa mail:
Vi har dessvärre fått ytterst få flaskor och måste tyvärr dra ner på beställningarna. Men vi ser till att du får en låda av vart vin i alla fall.

Kommer ny faktura i mailen
.

Det betyder ransonering på Lilla Vatulandsgatan nästa år.
Men jag får väl glädjas åt att det förhoppningsvis är medlemmar på Finewines.se, som fick mina resterande flaskor. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag nog att Netterberg gör rätt i att sprida ut flaskorna så rättvist som möjligt.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
10:01 fick jag ett mail med en faktura på 6 lådor med Initial + Rosé, 1 låda Initial + VO och två lådor Initial + Substance. Alla veckopengar, som jag sparat sista halvåret skulle gå åt.
Men 10:15 kom nästa mail:
Vi har dessvärre fått ytterst få flaskor och måste tyvärr dra ner på beställningarna. Men vi ser till att du får en låda av vart vin i alla fall.

Kommer ny faktura i mailen
.

Det betyder ransonering på Lilla Vatulandsgatan nästa år.
Men jag får väl glädjas åt att det förhoppningsvis är medlemmar på Finewines.se, som fick mina resterande flaskor. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag nog att Netterberg gör rätt i att sprida ut flaskorna så rättvist som möjligt.
Helt enig med dig där och en och annan flaska har nog hamnat hos bekanta så med lite jämlikhet och broderskap ska det nog gå att få sig en slurk då och då...
-Säkert hade en Selosse även suttit som en keps på nästa BYOB :)
 

Silex

Medlem
Satt på ett flyg utan internet kl 10 och hade inte varit smart nog att ordna med bulvan, så jag missade Substance och rosé som jag ville ha. Istället blev det en trepack Initial som tröst som beställdes vid mellanlandningen i Köpenhamn. Sedan kan man ju hoppas på tur i utlottning av vingårdsbetecknade flaskor.
 

Oggy

Medlem
Verkar som att alla roséflaskor gick till forumsmedlemmar. Jag beställde samma (och även jag fick min ranson minskad).

Hur länge ska man vänta med rosén? Har aldrig testat den, vare sig ung eller gammal.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Verkar som att alla roséflaskor gick till forumsmedlemmar. Jag beställde samma (och även jag fick min ranson minskad).

Hur länge ska man vänta med rosén? Har aldrig testat den, vare sig ung eller gammal.
Om de som kommer är deg. 2015 tycker jag du kan prova nu eller givetvis lagra är dom deg. 2014 skulle jag vänta lite med att öppna tycker de bör ha mer lagring. Oavseet deg. datum inga problem att spara 10 år eller mer.
 
Last edited:

MartinE

Medlem
Hur länge ska man vänta med rosén? Har aldrig testat den, vare sig ung eller gammal.
Jag tycker en bra grundregel när det gäller Selosse är att vänta minst ett år efter degorgeringsdatumet, men ju längre du väntar desto bättre! Tänk också på att ge den mycket luft och drick den absolut inte för kall! När jag drack rosén (deg april 2014) för ett par månader sedan var den som bäst efter 40-45 min i glaset, då temperaturen fått stiga till ca 16-17 grader.

Själv fick jag en Rosé + Initial samt en Substance + Initial.
 
Toppen