Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

champagnegalopp

hampus86

Medlem
tjolahopp!

Biljettsläpp till malmö nations årliga champagnegalopp(siste april) festande imorgon här i Lund. Tydligen involverar detta en massa festande, liveband, lekar och champagnesprutande/drickande. Eftersom jag bor på nationen har jag förtur till 2 biljetter, och dom är tydligen väldigt eftertraktade! Ska bli hur kul som helst!
Någon som varit med om detta/hört talas om det?


Ha d!

//Hampus
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: champagnegalopp

Champagnegaloppen är en klassiker i studentstäderna, i Uppsala så köper man in billigaste möjliga. Vi fick en offertförfrågan till jobbet, förra året var ink priset på bubblet 43 kr ink moms. Där har du riktlinjen för vad du kan vänta dig!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: champagnegalopp

Krug skrev:
Champagnegaloppen är en klassiker i studentstäderna, i Uppsala så köper man in billigaste möjliga. Vi fick en offertförfrågan till jobbet, förra året var ink priset på bubblet 43 kr ink moms. Där har du riktlinjen för vad du kan vänta dig!

Och till det facila priset var det väl Selosse, VVF och Krug -61 i glasen? ::)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: champagnegalopp

Jag minns, eller minns och minns.. Allt är ju naturligtvis relativt, för ett par år sedan då jag och min gode vän J var bjudna till Js bror T, som studerade i Uppsala vid tillfället, för att fira valborg. Framåt sent så raglade vi in på ÖG (Östgöta nation för er oinvigda) Och krug skulle ju promt ha CHAMPAGNE! Pengar slängdes på bardiskar, frågor ställdes och den bilaterala konversationen ledde fram till att en summa nämndes. 150 kronor. Per glas frågade Krug, nej, per flaska svarade studentskan. Bra, jag tar två sa Krug. tre skrynkliga pengar slängdes på disken, flaska ett öppnades, smakeds på och därefter ställdes båda flaskorna på ett bord och Krug gick hem.

Han tappade sugen totalt.

Jag kommer för min själ inte ihåg vad det var, men vad jag kommer ihåg (gällande offertförfrågan vi fick in tidigare) var att nationerna i Uppsala, Malmö och Lund gör ett gemensamt inköp inför valborg. Hampus, köp en vettig flaska, annars blir du bara ledsen.
 

anders

Medlem
SV: champagnegalopp

Var det denna incident som föranlade den lite mer noggrannt planerade avresan till Hultsfred?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: champagnegalopp

Du menar att man kan skönja ett mönster? Det var faktiskt i juni samma år som Hultsfredsincidenten inträffade. Unge herr J vill för övrigt göra en repris på Hultsfred i år för att se Rage against the Machine, men jag har av naturliga anledningar vissa reservationer.
 
Toppen