Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagnekalender

jocke

Medlem
Skickar en liten bild på min variant av julkalender. I min värld är det Champagnekalender. 24 härliga flaskor. En varje dag :). Vet att det är overkill men man ska ha höga ambitioner :).
Kalender.jpg
 

MartinE

Medlem
Skickar en liten bild på min variant av julkalender. I min värld är det Champagnekalender. 24 härliga flaskor. En varje dag :). Vet att det är overkill men man ska ha höga ambitioner :).
Visa bifogad bild 2797
Härligt! André Jacquart kvällen före Lucia låter som en bra plan! :)

Jag har själv lekt med tanken på att dricka en champagne varje dag i december, men har dessvärre tvingats inse att jag inte hinner med det (p g a resor, julbord, o s v)! Men det är en kul tanke!
 

mnor

Medlem
Skickar en liten bild på min variant av julkalender. I min värld är det Champagnekalender. 24 härliga flaskor. En varje dag :). Vet att det är overkill men man ska ha höga ambitioner :).
Vore kul att få veta vilka champagner du kommer dricka varje datum (även om man kan lista ut vissa från bilden).
 
Trådskapare
J

jocke

Medlem
Vore kul att få veta vilka champagner du kommer dricka varje datum (även om man kan lista ut vissa från bilden).
I kalendern finns en stor variation av olika typer och odlare.
Bonnaire 1985, 1990, 2008, ver sacrum
Gatinois 1990
André Jacquart 2006 och rosé
RH Coutier Grand Vintages och 2005
Drappier 2008 och IV
Billecart NFB 2000
H. Billiot Cuveé Laetetia
Paul Dethune brut och 2005
Leclerc-briant divine 2002
Diebolt 1999
Vergnon Confidence 2008
Varnier-Fannier S:t Denis
Charlemange 2009
Leclapart LÁmateur LV08
Pol Roger 2000
Roger Brun 1992
Hatté Rose
 
Last edited:

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
I kalendern finns en stor variation av olika typer och odlare.
Bonnaire 1985, 1990, 2008, ver sacrum
Gatinois 1990
André Jacquart 2006 och rosé
RH Coutier Grand Vintages och 2005
Drappier 2008 och IV
Billecart NFB 2000
H. Billiot Cuveé Laetetia
Paul Dethune brut och 2005
Leclerc-briant divine 2002
Diebolt 1999
Vergnon Confidence 2008
Varnier-Fannier S:t Denis
Charlemange 2009
Leclapart LÁmateur LV08
Pol Roger 2000
Roger Brun 1992
Hatté Rose
Och vilken fick bli nr 24?
 
Toppen