Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagnestopper…

Sonderlese

Medlem
Jag behöver en champagnestopper som håller tätt även när flaskan förvaras liggande efter att ha varit öppen. En stopper som passar på en magnumflaska såväl som på en vanlig flaska.

Vad använder ni och kan rekommendera?
Tack på förhand!
 

buteljen

Medlem
Jag behöver en champagnestopper som håller tätt även när flaskan förvaras liggande efter att ha varit öppen. En stopper som passar på en magnumflaska såväl som på en vanlig flaska.

Vad använder ni och kan rekommendera?
Tack på förhand!
Jag har köpt från Schelin på Bestchampagne. Funkar jättebra. Hade dock aldrig testat på magnum och liggande så gjorde nyss en snabbtest o det verkar fungera utmärkt 🍾🥂👍🏻

1686483742454.jpeg
 
Trådskapare
Sonderlese

Sonderlese

Medlem
Jag har köpt från Schelin på Bestchampagne. Funkar jättebra. Hade dock aldrig testat på magnum och liggande så gjorde nyss en snabbtest o det verkar fungera utmärkt 🍾🥂👍🏻

Visa bifogad bild 29381
Tackar, jag skall kolla upp det.
Men om man tänker sig att det kanske är upp emot två bars tryck i flaskan och den ligger ner… det ser ut som din Cristal inte har några bubbel kvar allts!
…Dessutom ser den väldigt blek ut…vad har hänt? Har du råkat ut för en förfalskning?!? Har alla dina Cristal varit på det viset???? :eek:
 

buteljen

Medlem
Tackar, jag skall kolla upp det.
Men om man tänker sig att det kanske är upp emot två bars tryck i flaskan och den ligger ner… det ser ut som din Cristal inte har några bubbel kvar allts!
…Dessutom ser den väldigt blek ut…vad har hänt? Har du råkat ut för en förfalskning?!? Har alla dina Cristal varit på det viset???? :eek:
Det är skånsk Cristal utan bubblor 😄.
Du får köpa en stopper och prova om den håller för tryck 🥂
 
Trådskapare
Sonderlese

Sonderlese

Medlem
Jag har köpt från Schelin på Bestchampagne. Funkar jättebra. Hade dock aldrig testat på magnum och liggande så gjorde nyss en snabbtest o det verkar fungera utmärkt 🍾🥂👍🏻

Det verkar inte finnas kvar på Bestchampagne? Inte vad jag kan se i alla fall.
 

chambertin

Medlem
Jag behöver en champagnestopper som håller tätt även när flaskan förvaras liggande efter att ha varit öppen. En stopper som passar på en magnumflaska såväl som på en vanlig flaska.

Vad använder ni och kan rekommendera?
Tack på förhand!
Låter vara osagt hur det är på specialflaskor men på ”vanliga” flaskor så har en magnum samma grimma och kork som en helbutelj och mina stoppers jag har funkar lika bra på båda flaskstorlekarna. Har inte provat dom i liggande läge annat än kortare stunder men då har dom funkat bra. Har bara sådana jag fått från producenter så vet inte var dom kan köpas. Kan fixa bilder om några dagar.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Om man använder en traditionell champagne stopper med "skänklar" kan man linda maskeringstejp runt skänklarna, så att den inte lossnar för att man "hanterar" dem. Så har jag gjort när jag stoppat ner några återförslutna champagneflaskor i en ryggsäck efter en provning och det tror jag kan passa även om man lägger en flaska ner.
 
Toppen