Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Charkbricka eller serveringsbricka

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Hejsan hoppsan!
Fel avdelning kanske, kom inte riktigt på vart jag skulle lägga den här. Får flytta sen i så fall.

Jag är på jakt efter en ny serveringsbricka till chark. Vad har ni för tips? Vad använder ni hemma hos er?

Jag tänker mig en lite större modell som man kan ha flera olika ostar och skinkor på.
 
Vet inte vilken form av "känsla" du söker men personligen föredrar jag en i naturmaterial,helst kanske i trä.
Hemma kör jag för tillfället en i granit för 2-4 per o im vi blir många kör jag på en skärbräda.
Eller är du mer ute efter en gammal klassisk serveringbricka?
 
Trådskapare
Tomas Lindblom

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Vet inte vilken form av "känsla" du söker men personligen föredrar jag en i naturmaterial,helst kanske i trä.
Hemma kör jag för tillfället en i granit för 2-4 per o im vi blir många kör jag på en skärbräda.
Eller är du mer ute efter en gammal klassisk serveringbricka?

Nä det var ungefär en sån jag tänkte på.
Jag såg den här på Cervera idag, och tänkte om det fanns något liknande.

upload_2018-10-18_18-7-40.png
 
Denna skärbräda används till mycket på segelbåten! På bild på ligger en nygräddad pizza som tillagats på en muurikka :). Men den har även agerat ostbricka! Den gör jobbet i skärgården, men den här från Marelk kanske kan passa för hemmet?

För den som är bekant med Stockholms skärgård ligger vi vid Ut-fredlarna. Långsides med segelbåten :).

IMG_1992.jpg
 
Toppen