Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Charles Heidsieck vinmakare Thierry Roset har gått bort

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Riktigt tråkigt med tanke på att han bara var 54 och hade verkat som chefsvinmakare i bara två år, även om han tydligen jobbat i tio år hos dem. En liten obehaglig "tradition" hos huset eftersom hans företrädares företrädare Daniel Thibault dog vid 55 års ålder 2002. Som jag förstått det så var det Thibault som skapade Charles Heidsiecks årgångslösa cuvée som vi känner den idag, med extremt hög andel gamla reservviner i "standardvinet".
 
Trådskapare
A
Riktigt tråkigt med tanke på att han bara var 54 och hade verkat som chefsvinmakare i bara två år, även om han tydligen jobbat i tio år hos dem. En liten obehaglig "tradition" hos huset eftersom hans företrädares företrädare Daniel Thibault dog vid 55 års ålder 2002. Som jag förstått det så var det Thibault som skapade Charles Heidsiecks årgångslösa cuvée som vi känner den idag, med extremt hög andel gamla reservviner i "standardvinet".

Ingen bra trend. Kanske dags för en riktigt ung eller äldre förmåga. Nu tar det ju ett tag i champagne innan vinmakaren ger avtryck på viner i affären men jag hoppas att Charles Heidsieck fortsätter på den väg de valt vad gäller deras vin.
 
Toppen