Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Chateau Bouscasse 2010

Fredrik L

Medlem
Missade att köpa på mig några flaskor Chateau Bouscasse 2010 innan det byttes årgång, vilket grämer mig något oerhört. Detta är vinet som jag började samla på som ung student och önskar ha en obruten vertikal av. Är det någon som har 1-3 flaskor som ni kan tänka er att överlåta till mig till rimlig ersättning? Det är ju inget toppvin, men jag har vissa nostalgiska känslor kopplade till det.
 

KimHartman

Medlem
Missade att köpa på mig några flaskor Chateau Bouscasse 2010 innan det byttes årgång, vilket grämer mig något oerhört. Detta är vinet som jag började samla på som ung student och önskar ha en obruten vertikal av. Är det någon som har 1-3 flaskor som ni kan tänka er att överlåta till mig till rimlig ersättning? Det är ju inget toppvin, men jag har vissa nostalgiska känslor kopplade till det.

Enligt Systembolagets hemsida ser det fortfarande ut som om det är 2010 som gäller, men deras track record är väl sådär när det kommer till att skilja på just årgångar. Annars är mitt tips att ta kontakt med nån mindre butik med liten omsättning för att se om de fortfarande har kvar 2010 på hyllorna.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Missade att köpa på mig några flaskor Chateau Bouscasse 2010 innan det byttes årgång, vilket grämer mig något oerhört. Detta är vinet som jag började samla på som ung student och önskar ha en obruten vertikal av. Är det någon som har 1-3 flaskor som ni kan tänka er att överlåta till mig till rimlig ersättning? Det är ju inget toppvin, men jag har vissa nostalgiska känslor kopplade till det.
Du får hoppas att du hittar det i någon SB-butik eller annonsera utomlands, för nu är vi i Sverige – där all privat köp/sälj av alkohol är förbjudet. Din fråga uppmanar alltså till brott enligt svensk lag. :nagelbitare:
 

Ekdahl

Medlem
Missade att köpa på mig några flaskor Chateau Bouscasse 2010 innan det byttes årgång, vilket grämer mig något oerhört. Detta är vinet som jag började samla på som ung student och önskar ha en obruten vertikal av. Är det någon som har 1-3 flaskor som ni kan tänka er att överlåta till mig till rimlig ersättning? Det är ju inget toppvin, men jag har vissa nostalgiska känslor kopplade till det.
Byteshandel, lika mot lika, kanske är helt inom lagen dock? Jag tror att jag har 3 st 2010 i källaren, kan byta en mot någon äldre årgång om du har flera av någon. Bor i GBG dock så det måste funka logistiskt också.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Åh fan, visste jag inte.
...men det är kanske bäst att påpeka att detta, såvitt bekant, inte prövats i domstol. Alkohollagen talar dock om "Den som uppsåtligen eller av oaktsamhet säljer sprit eller alkoholdrycker utan tillstånd..."

I och för sig har jag heller aldrig hört talas om någon som blivit åtalad för att ha sålt källaröverskott i form av en gammal Château Lafite privat. Men det är onekligen lättare att se hur det passar in på frasen ovan...
 
Trådskapare
Fredrik L

Fredrik L

Medlem
Byteshandel, lika mot lika, kanske är helt inom lagen dock? Jag tror att jag har 3 st 2010 i källaren, kan byta en mot någon äldre årgång om du har flera av någon. Bor i GBG dock så det måste funka logistiskt också.

Har skickat PM
 
Toppen