Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Château Dillon 1982 Haut-Médoc

Loui&Milton

Medlem
Hej Alla
Som en relativt ny samlare av vin så skulle jag behöva lite hjälp med en sak.
Jag står i valet att köpa en låda Château Dillon 1982 Haut-Médoc och jag skulle vilja veta om någon har provat den och om den var bra.
Jag är själv född 1982 och det skulle vara Nice om den var god med :D

Tack på förhand
Som ny på forumet så hoppas jag att ja inte la ut tråden fel;)
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Välkommen till forumet!
1982 i Bordeaux är generellt väldigt bra.
Château Dillon däremot, är en udda fågel. Det finns väldigt få anteckningar på cellartracker och betygen sprider rejält - kanske för att det bara är en anteckning per årgång (ingen på 1982)?
Hur har lådan lagrats? Är nivån ok i flaskorna? Vad får du betala? Om priset är det rätta är det bara att chansa och slå till.
Men om du hade tänkt dig ett födelsedagsvin till nästa år, så skulle jag rekommendera att du letade efter 1982 från ett något mer känt slott. @Thirsty hade med sig en 1982 Château Batailley på BYOBen förra månaden som var helt magisk: https://www.finewines.se/threads/id...ar-och-diskussioner.2030/page-987#post-180356
 
Trådskapare
Loui&Milton

Loui&Milton

Medlem
Välkommen till forumet!
1982 i Bordeaux är generellt väldigt bra.
Château Dillon däremot, är en udda fågel. Det finns väldigt få anteckningar på cellartracker och betygen sprider rejält - kanske för att det bara är en anteckning per årgång (ingen på 1982)?
Hur har lådan lagrats? Är nivån ok i flaskorna? Vad får du betala? Om priset är det rätta är det bara att chansa och slå till.
Men om du hade tänkt dig ett födelsedagsvin till nästa år, så skulle jag rekommendera att du letade efter 1982 från ett något mer känt slott. @Thirsty hade med sig en 1982 Château Batailley på BYOBen förra månaden som var helt magisk: https://www.finewines.se/threads/id...ar-och-diskussioner.2030/page-987#post-180356

Tack Patrik
Den har varit förvarad i privat källare med temperatur på 12 grader. Pristet är lite oklart än pga att det är en aktion men det är väll uppe på 3000kr nu för 6 flaskor + slagavgift.
Tack även för ditt tipps jag ska även kolla på något mer alternativ.
Med vänlig hälsning,
Björn
 
Trådskapare
Loui&Milton

Loui&Milton

Medlem
59BBFB69-17BB-4DB1-9ECE-F912F3018D4F.jpeg
Det blir ganska dyrt att beställa från utlandet med frakt och skatt. Ca: 955kr/ flaska
 
Toppen