Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Château Mouton-Rothschild 1953 Pauillac, 1er cru classé magnum

john b

Medlem
Bortskänkes? Isf. är jag intresserad! ;)

Skämt åsido, forumet har ingen köp- och säljverksamhet. Ditt bästa alternativ för en försäljning i Sverige är via Bukowskis.

https://www.bukowskis.com/sv/systembolaget
För att vara krass är det väl i princip det enda lagliga alternativet också väl?
Om jag fattat rätt. Eller kanske ok med byte mellan privatpersoner, så länge ingen tjänar på det? Jag har inte riktigt fattat faktiskt vad som gäller och skulle gärna få handfast info.
 

Magikern

Medlem
För att vara krass är det väl i princip det enda lagliga alternativet också väl?
Om jag fattat rätt. Eller kanske ok med byte mellan privatpersoner, så länge ingen tjänar på det? Jag har inte riktigt fattat faktiskt vad som gäller och skulle gärna få handfast info.

Det finns väl en del stadsauktioner om man inte vill söka sig utomlands. Detta vinet borde han ju få betydligt mer betalt för internationellt eller det kanske är ungefär det samma i de flesta fall?
 

Dejzan

Medlem
Det finns väl en del stadsauktioner om man inte vill söka sig utomlands. Detta vinet borde han ju få betydligt mer betalt för internationellt eller det kanske är ungefär det samma i de flesta fall?
Stadsauktioner?
Nej, du får endast sälja vin via Bukowskis i Sverige (som privatperson).
Förmodligen får du bättre betalt utomlands men det kommer att innebära mer jobb. Jag tittade på det alternativet för ett par år sedan, det största problemet då var att hitta ett fraktföretag som accepterade vinflaskor(till en rimlig summa). I slutändan sålde jag i Sverige och jag tror inte att jag förlorade pengar på det.
 

Magikern

Medlem
Stadsauktioner?
Nej, du får endast sälja vin via Bukowskis i Sverige (som privatperson).
Förmodligen får du bättre betalt utomlands men det kommer att innebära mer jobb. Jag tittade på det alternativet för ett par år sedan, det största problemet då var att hitta ett fraktföretag som accepterade vinflaskor(till en rimlig summa). I slutändan sålde jag i Sverige och jag tror inte att jag förlorade pengar på det.

Bra att veta! Hade jag ägt en flaska en flaska Mouton 53 hade jag sålt den via Bukowskis utan tvekan.
 
Toppen