Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Chateau Rochemorin

är det någon som vet nått om detta vin?
1990 har lagrats i okay temp i mörk källare. 87an är lite mer oklart vad som hänt med innan den gjorde 90orna sällskap..
Hitta 2012 på bolaget för 160:-
Vad tror 90orna kan vara värda. & är det äns lämpat för lagring?
 

Attachments

  • IMG_6131.JPG
    IMG_6131.JPG
    69,7 KB · Visningar: 297

Magnus L

urydhtfilgukj
är det någon som vet nått om detta vin?
1990 har lagrats i okay temp i mörk källare. 87an är lite mer oklart vad som hänt med innan den gjorde 90orna sällskap..
Hitta 2012 på bolaget för 160:-
Vad tror 90orna kan vara värda. & är det äns lämpat för lagring?
Drack en 2006a för ca ett år sen som var helt stendöd :(
 

Terroirviner

Leverantör
Är ingen värderingsexpert men enligt vad jag har sett på auktioner brukar ett sådant vin vara värt ungefär som marknadspriset ser ut för nya årgångar av samma vin, eller eventuellt lite högre. I Sverige förmodligen högre.

En bra riktigt bra Pessac (ex. Carbonnieux) kan klara uppemot 20 år i en bra källare. Men Rochemorin vet jag inte.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
är det någon som vet nått om detta vin?
1990 har lagrats i okay temp i mörk källare. 87an är lite mer oklart vad som hänt med innan den gjorde 90orna sällskap..
Hitta 2012 på bolaget för 160:-
Vad tror 90orna kan vara värda. & är det äns lämpat för lagring?
Med tanke på antalet du har så öppna en och se om det är drickbart. Om inte så kan man nog utgå ifrån att alla är likadana!
 

Keen

slan
Jag tvivlar på att det är värt något som är värt besväret att lägga ut på auktion. Druckit några 2009or som var trevliga, men inget jag kanske skulle spara i 26 år... Så öppna och testa.
 

kimnyblom

Medlem
Drack 1986 årgången för ett par veckor sedan och den var inget vidare. På gränsen till riktigt dåligt. Vet att flaskorna haft bra lagringsförhållanden så tyvärr är det nog så att själva vinerna inte är några höjdare för långlagring.

Edit: vinet jag drack var ch. cruzeau
 

MagnusH70

Medlem
är det någon som vet nått om detta vin?
1990 har lagrats i okay temp i mörk källare. 87an är lite mer oklart vad som hänt med innan den gjorde 90orna sällskap..
Hitta 2012 på bolaget för 160:-
Vad tror 90orna kan vara värda. & är det äns lämpat för lagring?

1990 var ett av mina första viner jag köpte. Sparades i ca 3 år, och var då gott. Tror dock inte det är på topp idag, men testa!
Vit bdx av toppklass klarar ju ganska många år, men jag vill inte räkna in Rochemorin i det skiktet. Troligen kanske de kan bli en grund för någon sås...
 
Toppen