Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Comtes 2008 fällning

HerrMelin

Medlem
Hämtade ut 2 st Comtes igår, såg till min förvåning en massa fällning i båda flaskorna.
Fällning i sig har jag inget emot, är väl bara ett sunt tecken om vinet är lite äldre, men blev lite orolig då vinet är så pass ungt ändå? någon annan som ser fällning i sina flaskor? är det något man bör vara orolig för?
 

Martinski

Medlem
Hämtade ut 2 st Comtes igår, såg till min förvåning en massa fällning i båda flaskorna.
Fällning i sig har jag inget emot, är väl bara ett sunt tecken om vinet är lite äldre, men blev lite orolig då vinet är så pass ungt ändå? någon annan som ser fällning i sina flaskor? är det något man bör vara orolig för?

Ser lite 'bös' flyta omkring om jag håller upp den mot ljus, ja. Antar det är det du menar med fällning?

Inget sådant i motsvarade Dom Perignon 2008.
 

Vingubben

Medlem
Hämtade ut 2 st Comtes igår, såg till min förvåning en massa fällning i båda flaskorna.
Fällning i sig har jag inget emot, är väl bara ett sunt tecken om vinet är lite äldre, men blev lite orolig då vinet är så pass ungt ändå? någon annan som ser fällning i sina flaskor? är det något man bör vara orolig för?
Naturvinstrenden har tagit sig in i prestigerna.:p
 

FredrikC

Medlem
Kollade också på andra flaskor, hittade inget liknande. något man bör uppmärksamma??
Jag har det i två av fyra flaskor... Aldrig sett det på så unga flaskor. Hur har ni andra?

20200929_135020.jpg
 

rs14

Medlem
Hämtade ut 2 st Comtes igår, såg till min förvåning en massa fällning i båda flaskorna.
Fällning i sig har jag inget emot, är väl bara ett sunt tecken om vinet är lite äldre, men blev lite orolig då vinet är så pass ungt ändå? någon annan som ser fällning i sina flaskor? är det något man bör vara orolig för?

De är defekta. Skicka de till mig för vidare analys :)
 

Wintermute

Medlem
Hämtade ut 2 st Comtes igår, såg till min förvåning en massa fällning i båda flaskorna.
Fällning i sig har jag inget emot, är väl bara ett sunt tecken om vinet är lite äldre, men blev lite orolig då vinet är så pass ungt ändå? någon annan som ser fällning i sina flaskor? är det något man bör vara orolig för?
Jag hade det i min ena. Jag mejlade importören för att se om det är ett känt fenomen.
 

Martinski

Medlem
Jag hade det i min ena. Jag mejlade importören för att se om det är ett känt fenomen.

Undrar om det är möjligt att göra ett inbyte mot en 'icke defekt'. Men eftersom det var websläpp samt så begränsat antal flaskor får man väl anta inte. Annars får man väl dekantera vinet den dagen man ska dricka det.
 

FredrikC

Medlem
Undrar om det är möjligt att göra ett inbyte mot en 'icke defekt'. Men eftersom det var websläpp samt så begränsat antal flaskor får man väl anta inte. Annars får man väl dekantera vinet den dagen man ska dricka det.
Jag mailade också importören. Hur kan det blivit så?
 
Håll koll efter fällningarna. Jag kommer lämna tillbaks fyra av sex flaskor pga det..

Vilken typ av fällningar? Nu har jag inte köpt de här Sverige men det låter som att många har problem. Någon som kontaktat Ward Wine?

Edit: Såg att några tagit kontakt. I
 
Last edited:
Toppen