Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Cool restaurang i London

Elvis

Medlem
Jag ska till London om några veckor och skulle vilja gå på en bra och cool restaurang. Vi kommer att bo i Kensington så gärna i Kensington/Notting Hill men kan förstås åka till Mayfair också. Bra mat är ett krav förstås men hellre ett coolt ställe än ett matnördställe, om ni förstår vad jag menar.
 

LarsW

Medlem
Var sist på Dinner by Heston.
Maten var väldigt bra.
Vinlistan mycket trevlig och vettigt prissatt.
Och vi fick Hestons signaturdessert: instant glass i flytande kväve, vet inte om det kan bli mer coolt än så... bokstavligt talat...:cool:

https://www.dinnerbyheston.co.uk/
 

matage

Medlem
Dinner by Heston i Mandarin Oriental är riktigt bra. De öppnar ju nu i dagarna igen efter branden på hotellet.
Tipsy Cake with spitroasted pineapple är fortfarande nåt att drömma om :)

Jag var på Hide för två veckor sen. Visserligen bara på Hide Below (deras bakficka) men ruggigt bra mat, förmodligen europas coolaste entre och invändiga trappa och en riktigt bra bar för lite eftersläckning. Förutom att vinlistan inte behöver skämmas för sig får man dessutom en ipad så man kan beställa ner valfri flaska från Hedonisk Wines om det skulle behövas. Tror de dessutom har en svensk head sommelier.
 

1855

Climats
Ja Patrik! Mycket trevligt. Fick ett underbart möte med Sandia som har stället. Odlar Champagne och hantverks körv :) Om Elvis vill höja standarden så kan man besöka Kitchen Table som Sandias man James har! Mycket bra.
 

Kevin L

Medlem
Ja Patrik! Mycket trevligt. Fick ett underbart möte med Sandia som har stället. Odlar Champagne och hantverks körv :) Om Elvis vill höja standarden så kan man besöka Kitchen Table som Sandias man James har! Mycket bra.
Kitchen Table fick precis två stjärnor nu!
Verkar toppen det stället.
Var dock fullbokat när jag skulle till London.
 
Toppen