Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Cristal 2012 - går det att hitta?

Hej!

Inför ett bröllopsfirande av en person nära mig letar jag efter en Louis Roederer Cristal 2012 att kunna ge bort till brudparet. Någon som har en idé var det skulle kunna gå att hitta? Viktigt att det är en 2012a pga vissa betydelser kring det året.

Alla tips är uppskattade! :D
 

buteljen

Medlem
Hej!

Inför ett bröllopsfirande av en person nära mig letar jag efter en Louis Roederer Cristal 2012 att kunna ge bort till brudparet. Någon som har en idé var det skulle kunna gå att hitta? Viktigt att det är en 2012a pga vissa betydelser kring det året.

Alla tips är uppskattade! :D
Har du kollat winesearcher.com? Finns ju drygt 15 firmor som dyker upp där som har den till försäljning. Sen levererar säkert inte alla till Sverige men några borde göra det. Sen finns det kanske andra kanaler som inte är synliga på nätet som kan aktiveras :).
 

LarsW

Medlem
Hej!

Inför ett bröllopsfirande av en person nära mig letar jag efter en Louis Roederer Cristal 2012 att kunna ge bort till brudparet. Någon som har en idé var det skulle kunna gå att hitta? Viktigt att det är en 2012a pga vissa betydelser kring det året.

Alla tips är uppskattade! :D
Envie de Champagne ser ut att ha Cristal 2012.
Inte billig, men är det en bröllopsgåva kanske det inte spelar så stor roll och priset är inte vansinnigt överdrivet internationellt sett.
Var ett tag sen jag beställde från Envie men minns dem som stabila och lätta att ha att göra med.
De har ett stort urval att utöka beställningen med. Nackdelen är att de är väldigt dyra på vissa flaskor så man får jämföra noga innan man beställer.
 
Last edited:

Vingubben

Medlem
Hej!

Inför ett bröllopsfirande av en person nära mig letar jag efter en Louis Roederer Cristal 2012 att kunna ge bort till brudparet. Någon som har en idé var det skulle kunna gå att hitta? Viktigt att det är en 2012a pga vissa betydelser kring det året.

Alla tips är uppskattade! :D
Är du medlem i Vinunic Gold, eller känner någon som är det? Ring i så fall Vinunic och kolla om dom kan fixa fram en flaska som du kan beställa via privatimport.
 

Merlot

Medlem
Slut i lager.


Dessa har jag beställt av innan och det funkade mkt bra:
15,90 eur frakt till SE

Annars så finns även dessa:
16,9 eur frakt till SE
 
Trådskapare
K

Korkskadad

Medlem
Jag tror det är en dold köpannons till någon på forumet som vill sälja :D
Haha hade det varit lagligt så nä, jag är helt med att jag troligtvis kommer behöva beställa från någon handlare. Ska höra av mig till Vinunic också och kolla så löser det sig nog
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Hej!

Inför ett bröllopsfirande av en person nära mig letar jag efter en Louis Roederer Cristal 2012 att kunna ge bort till brudparet. Någon som har en idé var det skulle kunna gå att hitta? Viktigt att det är en 2012a pga vissa betydelser kring det året.

Alla tips är uppskattade! :D
Bukowskis är dyrt men kommer garanterat ha på nästa auktion i september om du vill köpa svenskt. Catawiki brukar annars bli billigare.

Får du köpa av Vinunic är det nog den bästa dealen du kan få.
 

FredrikC

Medlem
Hittade denna när jag kollade deras senaste champagner. Perfekt gåva!

Köpt från dem och kan rekommendera den sidan.
 
Trådskapare
K

Korkskadad

Medlem
Tack för alla tips!

Beställt en flaska som nu är på g! Tyvärr kommer den utan låda, så om någon skulle råka sitta på en låda för en Cristal 2012 som de kan tänka sig att avvara, hojta till! :D
 
Toppen