Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dagens webblansering 18/9

kayaker

Cyklist
Inte mycket att uppmärksamma om du frågar mig. Priserna för de aktuella vinerna är för höga. Jag kan hitta intressantare viner av bättre producenter till lägre priser annorstädes.
 
Trådskapare
Dovberg

Dovberg

Medlem
Ardbeg gick åt ruskigt fort. Alla 1260 flaskor gick åt på 2 sekunder. Minst 630 pers som lyckades pricka rätt om man ser till att alla köpte två flaskor och inga använde sig av bulvaner. Rätt imponerande måste jag säga.
 

energia

Medlem
Ardbeg gick åt ruskigt fort. Alla 1260 flaskor gick åt på 2 sekunder. Minst 630 pers som lyckades pricka rätt om man ser till att alla köpte två flaskor och inga använde sig av bulvaner. Rätt imponerande måste jag säga.

Ja det var sjukt att det gick så fort. Lyckades få 2 flaskor i varje fall så jag är nöjd. Det var många som blev utan...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Louis Jadot gör lite anonyma och mediokra viner enligt undertecknad.
Stilmässigt är Jadot kanske lite "middle of the road", och de vita kanske snarare drar åt det fruktiga hållet än det superstrama, men jag håller inte med dig om karaktäriseringen av kvaliteten. Bland de stora négocianterna i Bourgogne har väl Louis Jadot och Joseph Drouhin hållit god kvalitet länge. Ett antal andra hus har ryckt upp sig under senare år, inte minst Bouchard Père & Fils, och så har Faiveley gjort en stilmässig "extreme makeover".
 
Toppen