Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

DBYOB 3.0 The Rise of the Eternal Return

Swedish

Medlem
Tänkte bara höra mig för om det finns något intresse för en Don't Bring Your Own Bottle (DBYOB) söndagen den 11/11 i södra Stockholm?

Vad är då en DBYOB? Det är lika enkelt och idiotiskt som det låter; man dyker upp och dricker och äter det som erbjuds... Fokus är mer på socialt pimplande än hardcore analys och poängsättning (kan låta läskigt för vissa...) och ligger väl egentligen närmare min syn på vindrickande.
Tanken är att köra det som en klassisk sensöndagslunch så typ vid 15.00 så att man inte pajar måndagen.
Hittills anmälda är:
@gece + bättre hälft
@Omar Khayyam (?)
@Patrik Sellin
@Carinasomm
@thunberg (please please)

3-4 pers till får vi plats med...
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Kul att du styr upp det här igen! Hoppas ni får det trevligt :)

Jag hade gärna följt med, men mitt sociala vinpimplande får vänta lite till, min sambo vill att vår son ska vara lite äldre innan jag lämnar dom ensamma hemma alla tre :rolleyes:.
(Känns som att jag skriver samma sak hela tiden, men det är nog bara för att jag vill visa på min uppskattning kring olika inbjudningar som cirkulerar här på forumet, samt förklara läget).
 

ChristianB

DipWSET
Jag har missat det här lite, men jag har bokat in Sthlm Food and Wine med sambo plus mina föräldrar. De skulle nog bli rätt besvikna om jag lämnade dem vind för våg. ;)

Säger som man brukar, "nästa gång!"
 

gece

Man vänjer sig.
För er som inte var med kommer här en grafisk sammanfattning (eftersom jag inte orkar skriva just nu).
Till havets frukter:
IMG_20181111_174827.jpg
IMG_20181111_174834.jpg

Köttvin:
IMG_20181111_174911.jpg
IMG_20181111_174934.jpg
IMG_20181111_181716.jpg
IMG_20181111_183528.jpg
IMG_20181111_193841.jpg

Ostvin:
IMG_20181111_211244.jpg

Fantastiskt bra, vilken kväll! Tack, @Swedish! Och resten av sällskapet, förstås!

Opus One, Trevallon och Jamet kommer högt på listan "kvällens röda". Bland de vita, kul att Tissot betedde sig som att den äntligen börjat bestämma sig för hur den vill vara, så man kan poppa sina egna flaskor snart :) Även gott med bra, slut Riesling.
 

Carinasomm

Medlem
Sjukt avis @gece å ni andra. ”Vad är väl en bal på slottet?”
( när man blev tvungen att tacka nej till DBYOB, för att ist jobba långis på krogen på farsdag...) Hoppas att det var exakt så skoj som det ser ut att ha varit.
 
Last edited:
För er som inte var med kommer här en grafisk sammanfattning (eftersom jag inte orkar skriva just nu).
Till havets frukter:
Visa bifogad bild 14872 Visa bifogad bild 14873
Köttvin:
Visa bifogad bild 14874 Visa bifogad bild 14876 Visa bifogad bild 14877 Visa bifogad bild 14878 Visa bifogad bild 14879
Ostvin:
Visa bifogad bild 14880
Fantastiskt bra, vilken kväll! Tack, @Swedish! Och resten av sällskapet, förstås!

Opus One, Trevallon och Jamet kommer högt på listan "kvällens röda". Bland de vita, kul att Tissot betedde sig som att den äntligen börjat bestämma sig för hur den vill vara, så man kan poppa sina egna flaskor snart :) Även gott med bra, slut Riesling.
Instämmer - Mycket goda grejer och fantastiskt trevlig eftermiddag! Tack @Swedish
 
Toppen