Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

IMG_6100.jpeg

2025 Gaia Assyrtiko Thalassitis
2023 Chateau Kirwan x6 primör dansken

Gick in i en vinbutik i Rhodos stad. Kom ut 30 min senare utan att fått yppa ett ord och med en flaska vin i handen. Jag bad om ett grekiskt vitt för 30€ och i sann finewines-anda sa ägaren ”Säg 50€ så får du ett toppenvin”. Ägaren hade jobbat med vin över hela världen och gav mig en föreläsning om det mesta men vidhöll att inhemska viner från Rhodos var skit så han hade inte en enda flaska från sin egna ö. Kul snubbe!

StefanAkiko

Muscadet suddenly became important to me.
Tänkte att man ju också kan ha nytta av några flaskor fjäderlätt elegans.

PXL_20260625_043356216.jpg

2018 Les Domaines Paul Mas Côtes du Roussillon Vinus Thuir Château Lauriga, Côtes du Roussillon
2014 Pascual Toso Malbec Reserve Barrancas Vineyards, Mendoza
1950 Domaine Piétri-Géraud Banyuls
2017 Gérard Bertrand Cigalus, Vin de Pays d'Oc
2004 Taylors Shiraz St Andrews, Clare Valley
2020 Bodega Numanthia Numanthia, Toro
2016 Gérard Bertrand Le Viala, Minervois-La Livinière

PXL_20260713_064203452.jpg

1970 Domaine du Mas Blanc (Docteur Parcé) Banyuls Rancio
1995 Castello di Monsanto Il Poggio Riserva, Chianti Classico
2005 Pieve Santa Restituta, Brunello di Montalcino
2017 Gérard Bertrand Cigalus, Vin de Pays d'Oc

Toppen