This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack, låter perfekt för min smakJa jag gillar Fossacolle. Den är lite elegantare i stilen med mer sangiovesekaraktär i jämförelse med mer kraftdrivna BdM som Banfi mfl.
Nu slog jag till påMen det är också en av de bättre Château-Chalon-exemplen. Har inte druckit just 2016, men säkert ett tiotal tidigare årgångar. Har varit fantastiskt varje gång!
https://www.munskankarna.se/sv/vinl...mars-2025/caminante-de-los-mundos-malbec-2024Bör vara en del prissänkningar från 1 september. Någon som har lista och/eller vet var man kan se dolda nummer? Är det alltjämnt vinpriser.se som har bästa överblicken?
Vinpriser.se verkar inte uppdaterat ännu, men man hittar de prissänkta vinerna på winetable.se (i en i mitt tycke mer överskådlig lättmanövrerad tabell).Bör vara en del prissänkningar från 1 september. Någon som har lista och/eller vet var man kan se dolda nummer? Är det alltjämnt vinpriser.se som har bästa överblicken?
Håller med om att här inte var så mycket att skriva hem om. Finns som vanligt säkert ett antal dolda nummer som importörerna diskret förmedlar till nära och kära.Vinpriser.se verkar inte uppdaterat ännu, men man hittar de prissänkta vinerna på winetable.se (i en i mitt tycke mer överskådlig lättmanövrerad tabell).
Tycker mig inte hitta några monsterfynd, men t ex Seven Springs Chardonnay 2019 (ner en 50-lapp till 369) och Alheit Hereafter Here CB 2022 (ner en tjuga till 259) känns lite trevliga.
Visa bifogad bild 37404
Massa JJ Prüm med sänkt pris idag.Håller med om att här inte var så mycket att skriva hem om. Finns som vanligt säkert ett antal dolda nummer som importörerna diskret förmedlar till nära och kära.
Mest intressant för mig är Joh. Jos Prühm-vinerna. Verklig, verklig kvalitet varje gång. Märkligt att dessa är svåromsatta. Hyfsade priser också i Sverige.
Jag skulle säga att det är ett fynd. Det var det redan innan sänkningen. Beställt ett sexpack!Alheit Hereafter Here CB 2022 (ner en tjuga till 259) känns lite trevliga.
Varför är det så mkt pris sänkningar på SB ?
Euron är inte billigare och ingen alkoholskatt är sänkt har jag missat nått ?
Jo att importörer kan justera sina priser är alltid 1a mars och 1sep stämmer , men det brukar alltid vara uppåtNu kan säkert någon mer lärd än jag förklara det mer utförligt, men är det inte så att importörer kan justera priset på sina produkter i fasta sortimentet två gånger per år?
Detta justeras antingen upp för att öka marginalen eller kompensera för ökade kostnader, eller så sänks priset för att förhoppningsvis öka försäljningsvolymen och på så sätt behålla sin plats i fasta sortimentet.
I BS kan de göra justeringar fyra gånger per år. Där justeras priserna oftast ned för att produkten behöver lämna plats åt en ny årgång eller andra produkter på lagret.
Krasst sammanfattat...
Någon som druckit det?Detta vin är sänkt till 99 kr:
Om man går efter Munskänkarnas omdöme så känns det attraktivt.![]()
Vinlocus munskankarna.se
Nyanserad doft av mörka plommon, blåbärsris, peppar, cederträ, korinter och kryddor. Torr, medelfyllig, kryddig och mörkfruktig smak med medelhög syra, tuggiga tanniner och ett torrt slut med inslag av jord. 6600 fl.www.munskankarna.se