Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Den perfekta väskan för en vinnörd på resande fot

28 st är bra jobbat, får se hur många flaskor jag själv får med mig på tåget från Köpenhamn om ett par veckor. Verkar svårslaget...

Jag kan göra en video också, hur man packar effektivt. Det jag inte gillar med "vinväskor" är att man aldrig vet när man behöver packa vin och det skurna skumgummit tar plats. Det funkar inte heller för olika flaskstorlekar och former. Ett paket blöjor från Lidl, några plastpåsar samt packtejp och du är hemma.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jag kan göra en video också, hur man packar effektivt. Det jag inte gillar med "vinväskor" är att man aldrig vet när man behöver packa vin och det skurna skumgummit tar plats. Det funkar inte heller för olika flaskstorlekar och former. Ett paket blöjor från Lidl, några plastpåsar samt packtejp och du är hemma.
Gör gärna det. :) Blöjor känns vuxet och sofistikerat på något vis, helt i linje med gentila män som tar ansvar för de små liven...*host* flaskorna...
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Har faktiskt fått de kommentarerna. "å gud vad sött". Ska bara hitta någon lämplig väska så ska jag skicka den nerför en trappa också.
I videon du skall göra antar jag du menar, för det ser jag gärna? Om du vill vara övertygande så kan du med fördel packa den med dina bästa Champisar också. Det är respekt! o_O
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Blöjor rules. Som mest har jag checkat in 28 flaskor. Var lite på gränsen där men det fungerade.
Mitt flyg-high-score är 48 flaskor (och en tandborste.)
Jag använder särskilda tyska kartonger med dubbel liner som min supplier i UK ger mig. De håller för ca 8 seglatser med vin, Kalles Kaviar, olivolja och diverse spritsorter.
 

chambertin

Medlem
Mitt flyg-high-score är 48 flaskor (och en tandborste.)
Jag använder särskilda tyska kartonger med dubbel liner som min supplier i UK ger mig. De håller för ca 8 seglatser med vin, Kalles Kaviar, olivolja och diverse spritsorter.
Shit, då slår du mitt rekord med 36 flaskor (Barolo från Aldo Conterno fördelat på 2 väskor).

Numera använder jag oftast det uppblåsbara emballaget som Roberson Wine har i sina lådor.
Lådorna från Atomwine är också väldigt bra (dubbelväggig wellpapp) och funkar klockrent.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jag kan göra en video också, hur man packar effektivt. Det jag inte gillar med "vinväskor" är att man aldrig vet när man behöver packa vin och det skurna skumgummit tar plats. Det funkar inte heller för olika flaskstorlekar och former. Ett paket blöjor från Lidl, några plastpåsar samt packtejp och du är hemma.
Väntar fortfarande på din film. Det är oooliiiidligt spännande att få se. ;)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Du tror inte det bidrar till smakpaletten då? Terroir och proveniens i en magnifik förening.
Så här kan man ju också göra - ifall nu någon undrar över var Brettanomyces kommer ifrån och varför vissa viner kanske inte bör drickas...

2014-03-12 06.09.58.jpg


Varför sterilisera flaskor när man egentligen kanske borde se över andra delar av processen?
 
Toppen