Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dessertvin från chile 1987! Lite hjälp tack!

Hej!
Vi hittade lite roliga grejer i min pappas gamla skåp och en av grejerna var den här lilla flaskan med dessertvin! Jag kan absolut ingenting om vin så jag tänkte kolla här om någon vet något om detta vin? Kan det vara värt något? Vågar man öppna och smaka? Osv...
 

Attachments

  • IMG_0285.JPG
    IMG_0285.JPG
    44,9 KB · Visningar: 288

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Hej och välkommen till forumet!
Jag hade satsat på att öppna den och njuta tillsammans med familjer och lite läckra ostar.
Efter en sökning med wine-searcher så hittar jag en återförsäljare i Chile som värderar flaskan till 300-350kr.

Edit: Läs mer här om du vill. Bläddra ner på sidan till inlägget från 2013-05-09.
 
Last edited:

ChristianB

DipWSET
Det är inga konstigheter alls! Antagligen är det ett Bordeaux-inspirerat vin och då i en stil som är mycket lagringsbar! Då jag själv är 87a har jag sökt efter bra viner från det årtalet, utan framgång, men knappa 30 år för ett bra sött vitt vin är ingenting. :D

Öppna, prova, är det inte gott så drick det inte. ;)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej!
Vi hittade lite roliga grejer i min pappas gamla skåp och en av grejerna var den här lilla flaskan med dessertvin! Jag kan absolut ingenting om vin så jag tänkte kolla här om någon vet något om detta vin? Kan det vara värt något? Vågar man öppna och smaka? Osv...
Ser hur kul ut som helst och kan vara löjligt bra med lite tur. Söta viner brukar kunna klara det mesta. Välkommen till forumet!
 

chambertin

Medlem
Hej!
Vi hittade lite roliga grejer i min pappas gamla skåp och en av grejerna var den här lilla flaskan med dessertvin! Jag kan absolut ingenting om vin så jag tänkte kolla här om någon vet något om detta vin? Kan det vara värt något? Vågar man öppna och smaka? Osv...
Har druckit detta men dock ej -87 och så klart inte vid 29 års ålder.
Förmodligen är det rejält moget men kan såklart vara vid god vigör.

Skippa mat till detta tycker jag så öppna det bara och kontemplera/njut av det du och ngn till.
Envisas du med att äta ngt till så skulle jag tro att rejält smakrik ost kan fungera bra.
 
Toppen