Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Destillat

Mattias Schyberg

Administratör
Intresset för destillat på FW verkar milt sagt lågt. Har ingen koll på andra forum med mer fokus på detta, tyvärr. Är själv väldigt ointresserad, blir bara full när jag dricker för starka saker. ;)
 
Trådskapare
merlotsmile

merlotsmile

Medlem
Intresset för destillat på FW verkar milt sagt lågt. Har ingen koll på andra forum med mer fokus på detta, tyvärr. Är själv väldigt ointresserad, blir bara full när jag dricker för starka saker. ;)
Tack för svar :).

Men du borde vara intresserad för det ingår som en del i 3-betygsprovet ("Ha goda kunskaper om framställningsmetodik och produktion av vindestillat och destillat av druvrester"). :p Själv tentar jag sprit i London i november, så sitter med näsan i en massa destillat o skall på distillery trip till Skottland på tisdag med 25 galna irländare :eek: .
 

Mattias Schyberg

Administratör
Tack för svar :).

Men du borde vara intresserad för det ingår som en del i 3-betygsprovet ("Ha goda kunskaper om framställningsmetodik och produktion av vindestillat och destillat av druvrester"). :p Själv tentar jag sprit i London i november så sitter med näsan i en massa destillat o skall på distillery trip till Skottland på tisdag med 25 galna irländare :eek: .
Hade jag inte ångest så fick jag det nu. :(
 
Trådskapare
merlotsmile

merlotsmile

Medlem
Jag kommer inte att hinna läsa något, har fullt upp med spriten. Jag kanske går upp ändå för att se hur långt dagens kunskaper räcker. Men de räcker förmodligen inte så långt inser jag efter att ha testskrivit senaste provet. De där multiple choice-frågorna är inte roliga :eek:
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag kommer inte att hinna läsa något, har fullt upp med spriten. Jag kanske går upp ändå för att se hur långt dagens kunskaper räcker. Men de räcker förmodligen inte så långt inser jag efter att ha testskrivit senaste provet. De där multiple choice-frågorna är inte roliga :eek:
Sant, har också testat äldre tentor. Ligger ca 20% ifrån att klara det. Behöver helt klart intensivläsa om det skall gå vägen. Vill ju så gärna ha chansen att gå upp på praktiken nästa år!
 

Sörplarn

Medlem
Tack för svar :).

Men du borde vara intresserad för det ingår som en del i 3-betygsprovet ("Ha goda kunskaper om framställningsmetodik och produktion av vindestillat och destillat av druvrester"). :p Själv tentar jag sprit i London i november, så sitter med näsan i en massa destillat o skall på distillery trip till Skottland på tisdag med 25 galna irländare :eek: .

Låter riktigt trevligt, Irländarna är i alla fall roligare än Britterna, varje fall till sjöss där jag verkar. ;)
 
Toppen