Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Digital världskarta med markeringar

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag tänkte ladda ner världskartan och markera de olika delar länder jag besökt. En knappnål på varje land.

Någon som ver hur man gör? Vilket program tror ni är lättast att jobba i?
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
TripAdvisor har "Cities I have visited" och I Google Maps kan du lägga upp en egen karta med markeringar var du varit. Jag har använt mig av Google Maps, enkelt och finns alltid tillgängligt.
 

kayaker

Cyklist
Om du vill ta höjd för extremt geografiskt nörderi så väljer du ett GIS. Bästa, mest kompletta. gratisalternativet är QGis. Om man har obegränsat med pengar så köper man ArcGIS... :)
Du lär dock få lägga åtskilliga timmar på att få en överblick över allt du kan göra.
 
Toppen