Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dom Perignom Luminous Rose

NiW

Medlem
Hej, jag tänkte köpa Dom Perignon Luminous Label och min fråga till er läsare är om ni har någon aning om vad batteritiden kan vara på dessa.

CASSA-Dom-perignon-rose-luminous-extra-big-90.jpg
 
Last edited:
Tjusig etikett.

Har ingen aning om hur länge lyseffekten kan fungera. Skulle inte tro att det är batteridrivet, dock, men du kanske inte menade "batteritid" bokstavligen.
Själv skulle jag gissa på att det varar ganska länge, och inte oroa mig särskilt mycket. DP som vinkan lagras länge, och jag tror att de vill att det skall fungera liknande vad gäller andra aspekter av produkten.:)

Men, min åsikt skall tas med en nypa salt här.
 
Trådskapare
N

NiW

Medlem
Tjusig etikett.

Har ingen aning om hur länge lyseffekten kan fungera. Skulle inte tro att det är batteridrivet, dock, men du kanske inte menade "batteritid" bokstavligen.
Själv skulle jag gissa på att det varar ganska länge, och inte oroa mig särskilt mycket. DP som vinkan lagras länge, och jag tror att de vill att det skall fungera liknande vad gäller andra aspekter av produkten.:)

Men, min åsikt skall tas med en nypa salt här.
Stämmer bra med att jag menade batteritid! Tänkte om man kunde ha ett par flaskor som dekoration för att användas vid senare speciella tillfällen :)
 
Såg just att det faktiskt verkar röra sig om någon form av batteri, undertill. Det verkar finnas någon knapp i gropen under flaskan. Jag tar tillbaka det jag skrev om att det inte lär röra sig om ett bokstavligt batteri, för nu står det rätt klart för mig att det faktiskt gör det.
 
  • Like
Reactions: NiW
Trådskapare
N

NiW

Medlem
Såg just att det faktiskt verkar röra sig om någon form av batteri, undertill. Det verkar finnas någon knapp i gropen under flaskan. Jag tar tillbaka det jag skrev om att det inte lär röra sig om ett bokstavligt batteri, för nu står det rätt klart för mig att det faktiskt gör det.
Ja, precis! Det var de jag menade med batteriet men frågan är hur länge dom egentligen håller innan man måste byta igen. Vad tror du? Utav ren gissning bara.
 
Trådskapare
N

NiW

Medlem
Såg just att det faktiskt verkar röra sig om någon form av batteri, undertill. Det verkar finnas någon knapp i gropen under flaskan. Jag tar tillbaka det jag skrev om att det inte lär röra sig om ett bokstavligt batteri, för nu står det rätt klart för mig att det faktiskt gör det.

Förresten hittade mitt svar på en hemsida. "The timeless Dom Pérignon bottle has been launched with a modern twist, created to light up at the touch of a button and remain illuminatedfor up to nine hours. Incredible!"

Lite jobbigt ifall man ska använde det som inredning då man måste byta batteri varje dag.. Får väl dricka flaskorna istället :/

http://skinoffice.wordpress.com/201...mited-edition-bottle-illuminates-your-nights/
 
Här hittade jag något som kanske kan ge lite information om frågan...

http://www.luxuryspirits.es/en/champagne/dom-perignon-vintage-2002-jeroboam-luminous-3-l.html

Vintage 2002 Dom Perignon Jeroboam Luminous Label

"Dom Pérignon Luminous strictly limited edition, with emerald green label and a button to be lit.Your content is of 2002 vintage, one of the best known champagnes.
The bottle is waterproof and the battery lasts up to nine hours to enjoy the party.
power button is attached to the bottom of the bottle and the emerald green glow in the dark makes it elegant."

Alltså, nio timmar. Dock är det där en Jeroboam, och en större flaska torde ha mer plats of större batteri undertill*, så jag skulle gissa på något kortare för en standard flaska. Du kanske menar hur många år innan batteriet självdör?


* Ja, för att vara riktigt noga så skulle större flaska även innebära en större etikett och mer energiförbrukning. Men, rent matematiskt så ökar volymer fortare än ytor, när man ökar storlek på samma form (vilket det i princip är).
http://en.wikipedia.org/wiki/Square-cube_law
Därmed skulle större flaska innebära större batteri (med mer kapacitet) i botten, utan att i samma proportion öka storleken på etiketten som skall lysas upp.
Nåväl, rätt invecklat resonemang, kanske, som jag bara tror att de med viss läggning uppskattar.:);)
 
Förresten hittade mitt svar på en hemsida. "The timeless Dom Pérignon bottle has been launched with a modern twist, created to light up at the touch of a button and remain illuminatedfor up to nine hours. Incredible!"

Lite jobbigt ifall man ska använde det som inredning då man måste byta batteri varje dag.. Får väl dricka flaskorna istället :/

http://skinoffice.wordpress.com/201...mited-edition-bottle-illuminates-your-nights/
Ok, var nio timmar även för annan storlek (magnum), då.

Hur som helst, vacker och imponerande effekt.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej, jag tänkte köpa Dom Perignon Luminous Label och min fråga till er läsare är om ni har någon aning om vad batteritiden kan vara på dessa.

CASSA-Dom-perignon-rose-luminous-extra-big-90.jpg
Gillar konceptet. :D
Snyggt att ha som prydnad. Angående batteritid: Kan tänka mig att det håller ganska länge, typ någon vecka med lite tur. Den typen av lysdioder bör dra minimalt med ström. Har dock ingen data att backa upp med.

Edit: Min gissning var väl optimistisk. ;)
 
Toppen