Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dominus 2018

Todd

Medlem
Hej forum
Är det några andra på forumet som försöker få tag i Dominus när de släpps? De brukar lanseras via SB och jag har väntat på 2018 ett tag. Behöver ännu inte vara försent men noterade att winefinder säljer den för drygt 6kkr !! Det är typ 2,5x priset för 2016 och 2017… Har noterat via olika näthandlade att Napa Cabs från 2018 verkar vara signifikant dyrare än tidigare årgångar och blir osäker på vad exempelvis en Dominus 2018 bör kosta (har sett priser från ca 370€ I Tyskland). Jag har ställt en fråga till Hjo grosshandel som har några äldre årgångar av Dominus men jag är osäker på om det är via dem som SB lanserar den senaste årgången.
Är det någon här på forumet som känner till vilken importör som brukar ta hem Dominus till Sverige? Någon som känner till om de kommer lanseras på SB eller har en bra rekommendation om var man kan få tag i ett par buteljer till ett konkurrenskraftigt pris? Vilka priser bör man kunna förvänta sig? Är 370€ ett bra pris eller bör man kunna hitta dem till ett lägre pris (370€ känns fortfarande ganska saftigt…)?
 

Merlot

Medlem
De ligger på ca 4250kr uppåt i EU ekxl frakt.

Winesearcher pro ger vid handen denna som billigast av de som skickar till SE:


Har inte kollat frakten men de skeppar internationellt.

Denna ligger också bra till med fri frakt över 1000 eur annars 30 eur till SE:

 
Last edited:
Toppen