Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Johpe

Medlem
Tror inte på pengatvätt-teorin mtp hur höga avgifterna är samt att man aldrig kan realisera flaskan till i närheten motsvarande pengar igen.
Pengatvätt i filmer brukar väl ligga på 50 öre på kronan, så avgifterna är ju billiga i så fall. Flaskan behöver väl inte omsättas igen, den kan ju vara ”lånad”.
Flaskan är väl helt ointressant i pengatvättsteorin? Den kan vara fylld med skit eller vara en tegelsten i en trälåda.

Tanken är väl: A ger B 10.000 smutsiga pengar, B köper A's flaska för samma 10.000 genom Bukowskis och vipps är pengarna A får av Bukowskis rena o fina. Flaskan kan drickas eller kastas på soptippen.

Magikern

Medlem
Jag är faktiskt beredd att betala fyra-fem tusen för en La Tâche i bra skick, kanske lite till om det är en toppårgång! ;)

Det kan man hålla med om. För övrigt är jag inte ett smack förvånad om det faktiskt sålts Bourgogner med La Tache kvalitet för 5 papp flaskan på Bukowskis under de gångna 2 åren.

Det säkraste kortet när det gäller prestiger är nog La Mission Haut-brion för min del dock. Lagom dyrt oftast.

Last edited:
  • Like
Reactions: Fly
Toppen