Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ekologisk Melon de Bourgogne samt finess och lagringspotensial

Vinia

Leverantör
Hej på er!

Nästa vecka får vi besök av Aurore Günther från Vignobles Günther Chéreau och vi arrangerar en provningslunch tillsammans med Woodstockholm. Vi har två platser lediga till denna provning om någon är intresserad? Maila i så fall till mig på Hampus@vinia.se

Se bifogad fil och hoppas ni alla får en fin och härlig vecka!
Mvh Hampus
 

Attachments

  • VGC inbjudan 190523.pdf
    841,8 KB · Visningar: 303

Mattias Schyberg

Administratör
Hej på er!

Nästa vecka får vi besök av Aurore Günther från Vignobles Günther Chéreau och vi arrangerar en provningslunch tillsammans med Woodstockholm. Vi har två platser lediga till denna provning om någon är intresserad? Maila i så fall till mig på Hampus@vinia.se

Se bifogad fil och hoppas ni alla får en fin och härlig vecka!
Mvh Hampus
Kommer fort som ett spjut så snart våra svenska importörer inser att Sverige är större än Stockholm! :)
 
Trådskapare
Vinia

Vinia

Leverantör
Kommer fort som ett spjut så snart våra svenska importörer inser att Sverige är större än Stockholm! :)

Vi får ta med den på Vin & Deli nästan år! (Eller via vår snart färdigbyggda teleport, då blir det lättare att täcka hela landet ;))
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vi får ta med den på Vin & Deli nästan år! (Eller via vår snart färdigbyggda teleport, då blir det lättare att täcka hela landet ;))
Vin och Deli. Är det någon vinnörd som brukar gå på den mässan för att prova vin seriöst? ;) Kanske är det jag som missat något...
 
Trådskapare
Vinia

Vinia

Leverantör
Vin och Deli. Är det någon vinnörd som brukar gå på den mässan för att prova vin seriöst? ;) Kanske är det jag som missat något...

Det finns nog en hel del bra grejjer med bland alla temamontrar med "Whiskeyfatsockervin" https://vinochdeli.se/hem/utstallare-2019/?collection_type=exhibitors. Men det kräver säkert lite research och att komma tidigt brukar vara en HIT. Många av oss utställare har klagat på att det är för många temamontrar samt 10 säljare av dålig reggiano. Min uppfattning är att mässorna är påväg tillbaka till att ha fler kvalitetsmoment. Sedan går det ju alltid att kontakta importörerna och fråga om de kan ta med lite intressanta viner! Men visst det är ju i stort en mässa med volymprodukter i kommersiell stil.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det finns nog en hel del bra grejjer med bland alla temamontrar med "Whiskeyfatsockervin" https://vinochdeli.se/hem/utstallare-2019/?collection_type=exhibitors. Men det kräver säkert lite research och att komma tidigt brukar vara en HIT. Många av oss utställare har klagat på att det är för många temamontrar samt 10 säljare av dålig reggiano. Min uppfattning är att mässorna är påväg tillbaka till att ha fler kvalitetsmoment. Sedan går det ju alltid att kontakta importörerna och fråga om de kan ta med lite intressanta viner! Men visst det är ju i stort en mässa med volymprodukter i kommersiell stil.
Problemet utöver utbudet är formen. Kuponger att betala med uppmuntrar inte till vinprovning direkt utan mer till lättsam förtäring.

Men men, det är alltid kul med event där vin och mat är i fokus. :)
 
Trådskapare
Vinia

Vinia

Leverantör
Problemet utöver utbudet är formen. Kuponger att betala med uppmuntrar inte till vinprovning direkt utan mer till lättsam förtäring.

Men men, det är alltid kul med event där vin och mat är i fokus. :)

Jo så kan det också vara, värt att ha i åtanke är vilka viner som säljs i Sverige och vilken otroligt låg kunskapsnivå som finns bland konsumenter. Personligen tycker jag att det är otroligt inspirerande när ett ungt par kommer fram och säger att de inte gillar vin utan att de dricker "ljus lager eller grogg" och efter en genomgång så har en helt ny värld öppnat sig. Eller folk som frågar efter Appassimentoviner och som sedan går därifrån och har provat ett ekologiskt torrt och fruktigt vin från Sydafrika. Dessa mässor vidar deras vyer och det finns fortfarande en hel del importörer som faktiskt tar sig tid att lyssa och berätta om de viner som är på plats. Men som sagt det är inte så mycket sådant efter kl 17. Då är man nästan bartender och skickar med information om vinerna i pappersform.
 
Toppen